معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:
معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: باید تلاش شود در دروس تحصیلی و پایه‌های مختلف درسی، شهدا را معرفی کرده و تفکر، سیره و سبک زندگی آن‌ها را برای فرزندان خود بیان کنیم.
کد خبر: ۳۵۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 09 January 2017
بعه گزارش تابناک از قزوین به نقل از فارس ابوالفضل طاهرخانی در حاشیه جلسه ستاد پشتیبانی و هماهنگی کنگره ملی شهید شاخص فرهنگی سال کشور شهید قدرت‌الله چگینی که ظهر امروز در سالن جلسات سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص برگزاری این کنگره اظهار داشت: هدف از برگزاری کنگره ملی شهید شاخص فرهنگی سال کشور شهید قدرت‌الله چگینی و یادواره‌های شهدا، زنده نگه‌داشتن تفکر و اهداف شهدای گرانقدر است.

وی عنوان کرد: شهدا منشأ وحدت و برکات بسیاری برای امت اسلامی هستند و با خون خود توانستند امنیت و اقتدار را برای مردم جامعه به ارمغان آورند چراکه اقتدار کشور و جامعه اسلامی در فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی معنا می‌شود.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: هر قدر فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی در جامعه تقویت شود در برابر تهدیدات بهتر و با آمادگی بیشتر می‌توانیم مقاومت و ایستادگی کنیم.

طاهرخانی تصریح کرد: کنگره ملی شهید شاخص فرهنگی سال کشور شهید قدرت‌الله چگینی برای شناساندن سیره و روش زندگی این شهید گرانقدر برگزار می‌شود تا نسل جوان و آینده بتوانند با الگوبرداری از زندگی این شهید شاخص ضمن کار و تلاش در حوزه‌های مختلف همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ شهدا همان بیداری و بصیرت عالمانه است که در زمان و مکان مناسب، تصمیم‌گیری به موقع داشته باشیم چراکه شهدا درس ایستادگی، مقاومت و دشمن‌شناسی را به ملت آموختند و در مسیر حرکت انقلاب گام‌های ارزنده‌ای برداشتند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: باید تلاش شود در دروس تحصیلی و پایه‌های مختلف درسی، شهدا را معرفی کرده و تفکر، سیره و سبک زندگی آن‌ها را برای فرزندان خود بیان کنیم چراکه شهیدان نشانه‌هایی از پاکی خداوند بر روی زمین هستند و اقتدا به آن‌ها صلابت و استواری در مسیر انقلاب را به همراه دارد.

طاهرخانی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص گنجاندن درس شهدای مدافع حرم به کتاب‌های درسی به منظور آشنایی دانش‌آموزان با اهداف و مسیر شهدای مدافع حرم و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد: این اقدام از رسالت‌ها، وظایف و اختیارات آموزش و پرورش و نهادهای مسؤول بوده اما به عنوان پیشنهاد توصیه می‌شود که درس شهدای مدافع حرم به عنوان کتاب درسی اضافه شود.

این مسؤول با بیان اینکه نباید اجازه دهیم پیشکسوتان جهاد و شهادت این مرز و بوم در پیچ و خم زندگی روزانه به فراموشی سپرده شوند،ادامه داد: اگر دروسی مربوط به شهدای مدافع حرم و یا سایر شهدا در مقاطع مختلف تحصیلی وارد شود بر تفکر نسل‌های حال و آینده کشور بی‌تأثیر نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار