در نه ماهه سال جاری ماموران و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به دستگیری 16 نفر متخلف محیط زیستی شده اند.
کد خبر: ۳۵۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 14 January 2017
سیاوش غیاثوند ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در گفت‌وگو با تابناک قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از شکار غیر مجاز حیات وحش توسط افراد سودجو و قانون شکن، کارشناسان و مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز تعداد 501 نفر روز پایش روزانه و 92 نفر روز پایش شبانه را در سطح زیستگاه های شهرستان البرز انجام داده اند.
سیاوش غیاثوند افزود: پیرو ماموریت های انجام شده 16 نفر متخلف محیط زیستی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت تعیین و اعلام مجازات به مراجع قضایی معرفی شده اند. وی گفت 6 نفر به اتهام شکار غیر مجاز، 4 نفر به اتهام شروع به شکار با سلاح غیر مجاز، 4 نفر به اتهام تخریب محیط زیست و تعلیف غیر مجاز، یک نفر به اتهام زنده گیری و نگهداری حیات وحش و یک نفر نیز به اتهام قطع درخت به مراجع قضایی معرفی شده اند.
از متخلفین 3 قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی دولول قاچاق، 23 عدد فشنگ ساچمه کالیبر 12،  لاشه 14 قطعه پرنده وحشی از گونه های کبک، کبوتر چاهی، یاکریم و سار و یک بطانه سنجاب ایرانی زنده کشف و ضبط شده است.
وی در پایان اعلام کرد، کارشناسان و ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و شناسایی افراد و فعالیت های مخرب محیط زیست اقدام نموده و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است. همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه شکار غیرمجاز و فعالیت مخرب محیط زیست مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بموقع پیگیری و با تخلفات احتمالی برخورد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار