رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: در 9 ماه سال جاری مأموران و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به دستگیری 16 نفر متخلف محیط زیستی شدند.
کد خبر: ۳۵۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از شکار غیرمجاز حیات وحش توسط افراد سودجو و قانون شکن، کارشناسان و مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز تعداد 501 نفر روز پایش روزانه و 92 نفر روز پایش شبانه را در سطح زیستگاه‌های شهرستان البرز انجام دادند.

سیاوش غیاثوند افزود: پیرو مأموریت‌های انجام شده 16 نفر متخلف محیط زیستی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای تعیین و اعلام مجازات به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: 6 نفر به اتهام شکار غیرمجاز، 4 نفر به اتهام شروع به شکار با سلاح غیرمجاز، 4 نفر به اتهام تخریب محیط زیست و تعلیف غیرمجاز، یک نفر به اتهام زنده‌گیری و نگهداری حیات وحش و یک نفر هم به اتهام قطع درخت به مراجع قضایی معرفی شدند.

غیاثوند اضافه کرد: از متخلفان 3 قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی دولول قاچاق، 23 عدد فشنگ ساچمه کالیبر 12، لاشه 14 قطعه پرنده وحشی از گونه‌های کبک، کبوتر چاهی، یاکریم و سار و یک بطانه سنجاب ایرانی زنده کشف و ضبط شده است.

وی در پایان اعلام کرد: کارشناسان و مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز به صورت مستمر و شبانه‌روزی نسبت به پایش محیط زیست و شناسایی افراد و فعالیت‌های مخرب محیط زیست اقدام کرده و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز همچنین از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه شکار غیرمجاز و فعالیت مخرب محیط زیست مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا به موقع پیگیری و با تخلفات احتمالی برخورد شود.

غیاثوند یادآور شد: در 9 ماه سال جاری مأموران و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به دستگیری 16 نفر متخلف محیط زیستی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار