رئیس دادگستری شهرستان آوج:
رئیس دادگستری شهرستان آوج گفت: مهمترین رویکرد دستگاه قضایی در کشور و شهرستان آوج بسترسازی و تسهیل برای دستیابی به عدالت برای همه مردم است.
کد خبر: ۳۵۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عمران تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در حال حاضر سیاست دستگاه قضا بر این محور استوار است که عدالت در دسترس همه مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این مسیر دستگاه قضا تنها عامل و دستگاه متولی عدالت نیست بلکه باید به موضوع تحقق عدالت به معنای گسترده و دقیق نگاه شود تا بتوان رضایت مردم را جلب کرد.

رئیس دادگستری شهرستان آوج تصریح کرد: فقط از دستگاه قضا نمی توان انتظار داشت که همه ابزارهای سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی خود را برای خدمت به مردم در نقاط مختلف فراهم کند اما دستگاه های خدمت رسان از جمله دستگاه های فرهنگی در این زمینه کوتاهی کنند.

وی گفت: فقر فرهنگی موجب می شود آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی افزایش یابد در نتیجه شاهد بروز ناهنچاری و جرائم خواهیم بود حال آنکه برای دسترسی به عدالت باید بسترهای سالم سازی اجتماعی نیز فراهم باشد.

تقوی خاطرنشان کرد: لازمه عدالت بهره مندی از همه امکانات است ولی نمی توان مردم را از امکانات دیگر محروم کرد و انتظار داشت عدالت حاصل شود از این رو عدالت امری تک سویه نیست.

وی بیان کرد: امروز باید تلاش برای سالم سازی جامعه و رشد فرهنگی جامعه سرعت بیشتری یابد تا پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری در جامعه محور اصلی کار شود.

رئیس دادگستری شهرستان آوج با اشاره به برخی معضلات اجتماعی اظهارداشت: براساس آیات و روایات نماز اثر بازدارندگی در منکر و فحشا دارد بنابراین خانواده ها و آموزش و پرورش باید این مهم را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین اهداف انبیا و اولیای الهی توسعه و بسط عدالت در جامعه بوده است زیرا خداوند انسان را عدالتخواه و عدالت‌جو آفریده و این ویژگی جزء سرشت انسان است به همین دلیل برای تحقق عدالت در طول تاریخ، خونِ پاک ‌ترین و صالح ‌ترین بندگان خدا بر زمین ریخته شده است تا این شجره طیبه در بطن زندگی و عمق جان انسان‌ها ریشه بدواند و رشد کند و بشریت در سایه امن آن، لذت زندگی توأم با عدالت و معنویت را تجربه کند.

تقوی یادآورشد: رسیدن به عدالت، مقصد نهایی انسان در زندگی نیست بلکه عدالت، مسیر حرکت انسان را به سوی کمال و تعالی هموار می‌کند و اوج کمال انسان را باید در تقرب الهی و همنشینی با او جستجو کرد و در جامعه آراسته به عدالت امکان رشد و تعالی انسان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار