معاون شهردار قزوين:
معاون معماری و شهرسازی شهردار قزوين گفت: سبک معماری ایرانی اسلامی باید در بین شهروندان و در نظام شهرسازی احیا شود که این مهم امری لازم و ضروری است.
کد خبر: ۳۶۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فرزانه نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره اینکه شهر قزوین دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و غیره است، اظهار داشت: ساخت و سازها در این شهر باید بر اساس الگوی معماری ایرانی، اسلامی باشد تا شهر هویت تاریخی خود را از دست ندهد.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین توانسته در زمینه نما و منظر شهری اقدامات مهم و مؤثری را انجام دهد، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری رعایت الگوی معماری ایرانی، اسلامی در نماهای ساختمانی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار قزوین اضافه کرد: شهرداری قزوین در خصوص کنترل نما توانسته نقش مؤثر و ارزنده‌ای را ایفا کند و همچنین در تدوین ضوابط الگوهای معماری ایرانی، اسلامی پیشگام است.

نظری‌پور با بیان اینکه بر اساس قانون پنجم توسعه، شهرداری‌ها موظف هستند تا نظارت دقیقی بر ساختمان‌ها و نماها طبق ضوابط الگوی معماری ایرانی، اسلامی داشته باشند، یادآور شد: قزوین می‌تواند به عنوان پایلوت در زمینه تدوین و ضوابط الگو معماری ایرانی، اسلامی باشد، چراکه توانسته به طور دائم موضوع نما و منظر شهری را در دستور کار خود قرار دارد.

این مسؤول تصریح کرد: سبک معماری ایرانی، اسلامی باید در بین شهروندان و در نظام شهرسازی احیا شود که این مهم امری لازم و ضروری است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قزوین خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی در زمینه احیای سبک معماری ایرانی، اسلامی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار