مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از هدفمند شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی در نشستی که صبح امروز با منصور جلیلوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد، از هدفمند شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: آموزش شغلی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای بازار کار برای جامعه هدف سازمان بهزیستی امری ضروری است.

وی افزود: برای هدفمند کردن آموزش‌ها و مهارت‌های شغلی برای مددجویان بهزیستی باید آموزش‌های برنامه‌ریزی شده با نیازهای بازار کار و نیازهای فراگیران تناسب بیشتری پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: تناسب نیازهای بازار با نیازهای مهارتی جامعه هدف مستلزم ارتباط بیشتر بین‌بخشی است.

وارثی با بیان اینکه باید انتظارات خود را از اشتغال و ‌آموزش شغلی و حرفه‌ای تجدید‌نظر کنیم، اضافه کرد: به‌کارگیری خلاقیت و کارآفرینی در فرآیند آموزش برای توسعه بسیار ضروری است.

این مسؤول مطرح کرد: پیش‌بینی دقیق‌تر نیازهای مهارتی آینده نیاز به برنامه‌ریزی و تحقیق بیشتر دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین داشتن مهارت و قابلیت‌های کافی برای مشارکت معلولان را نه فقط در زندگی شغلی، بلکه در زندگی اجتماعی امری حیاتی دانست.

* فعالیت 202 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین هم در این نشست با اشاره به فعالیت 202 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در این استان، راه‌اندازی آموزشگاه ویژه معلولان و نابینایان را از برنامه‌های پیش روی استان قزوین عنوان کرد.

منصور جلیلوند ضمن ابراز نارضایتی از روند آموزش در کمپ‌های ترک اعتیاد، خواستار همکاری‌های بیشتر بهزیستی استان قزوین در اصلاح فرآیند آموزش در کمپ‌ها شد.

وی ضمن بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی افراد نیازمند و آسیب‌دیده جامعه است، خاطرنشان کرد: در سال آینده آموزش‌های مددجویان بهزیستی ویژه و هدفمند برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین آموزش صنایع برای معلولان تحت حمایت بهزیستی را اهم برنامه‌های این اداره‌کل دانست و مطرح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با محوریت اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی برنامه‌ریزی می‌شود و تمام ظرفیت‌های مراکز آموزش ثابت فنی و حرفه‌ای هم در اولویت برای مددجویان بهزیستی این استان قرار می‌گیرد.

جلیلوند از آغاز آموزش مهارت‌های نرم در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: امکان آموزش در منزل برای معلولان ضایع نخاعی استان قزوین هم در دستور کار بوده تا فرصت مساوی آموزش برای جامعه معلولان فراهم شود.

این مسؤول ادامه داد: طی تشکیل کمیته همکاری بین دو دستگاه، مناسب‌سازی برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش در 14 مرکز روزانه حرفه‌آموزی معلولان بهزیستی استان قزوین اقدام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار