رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین:
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه شورای حل اختلاف این استان جزء 3 استان برتر در برگزاری دوره‌های آموزشی است، گفت: با برگزاری آموزش‌های حین کار و کارگاهی از بروز ایراد در پرونده‌ها جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۳۶۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نشست رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین با اعضای شعب و کارکنان اداری شورای حل اختلاف شهرستان قزوین صبح امروز برگزار شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از عملکرد خوب کارکنان این شورا اظهار داشت: کارکنان شورای حل اختلاف را همچون سربازان خط مقدم احقاق حق و عدالت دانست و گفت: با اجرای عدالت که وظیفه اصلی ما در جامعه است باید در راستای عمل صالح گام برداریم.

بیژن شیبانی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از عملکرد خوب کارکنان شورای حل اختلاف استان قزوین عنوان کرد: شورای حل اختلاف این استان شامل مجموعه‌ای از افراد سالم و با انگیزه است که با رویکرد مناسبی که داشته، توانسته‌اند موفقیت‌هایی را برای سازمان به ارمغان بیاورد.

وی در ادامه به بیان نکاتی در خصوص انجام صحیح به موقع امور در شورا پرداخت و افزود: نظم و انضباط اداری و حضور به موقع در محل کار رضایت مراجعان را در پی دارد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین با تأکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع از سوی اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف یادآور شد: حضرت علی‌(ع) بزرگ‌ترین شجاعت را صبر عنوان کردند و باید این سخن ارزشمند را سرلوحه کار خود قرار داده و با صبر و حوصله با مراجعان برخورد شود.

شیبانی افزود: شورای حل اختلاف مجموعه‌ای قضایی و عدالتی است و کارکنان شورا باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده به گونه‌ای که حتی اگر حق با مراجع‌کننده نباشد، سعی کنند با رفتار و گفتار خوب آن‌ها را راهنمایی کنند.

وی به لزوم ارشاد و راهنمایی مراجعان تأکید کرد و افزود: تمام افرادی که به این مجموعه مراجعه می‌کنند، مشکلاتی داشته و انتظار دارند اعضا در زمینه حل مشکلات آن‌ها را راهنمایی کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین بیان کرد: انتظار مردم از شورا به واسطه اینکه نهاد مردمی است با دادگستری که نهادی حکومتی بوده، متفاوت است.

شیبانی با تأکید بر لزوم آموزش کارکنان اضافه کرد: شورای حل اختلاف استان قزوین جزء 3 استان برتر در برگزاری دوره‌های آموزشی است اما متأسفانه همچنان با اشکالاتی در پرونده‌ها مواجه می‌شویم که باید با برگزاری آموزش‌های حین کار و کارگاهی از بروز ایراد در پرونده‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به سیاست اصلی شورای حل اختلاف یادآور شد: این نهاد بر پایه تأکید بر صلح و سازش پایه‌گذاری شده است اما متاسفانه اخیراً به سمت آمارگرایی پیش رفته و به جای تأکید بر مصالحه تنها بررسی و مختومه شدن پرونده را مد‌نظر قرار داده است که باید اصلاح شود.

در ابتدای این نشست سرپرست مجتمع شوراهای حل اختلاف قزوین گزارشی از عملکرد شعب و همچنین برنامه‌های آتی شورا در خصوص کاهش موجودی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها ارائه داد.

گفتنی است در پایان این نشست از اعضا و دبیران شعب برتر که در آذر ماه عملکرد مناسبی داشتند، با اهداء لوح تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار