رئیس اداره نظام مهندسی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: متقاضیان شرکت در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر این استان می‌توانند مشخصات و مدارک مربوط به ساختمان مورد نظر خود را به دبیرخانه این جشنواره ارائه دهند.
کد خبر: ۳۶۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد عبدالرزاقی اظهار داشت: آثار ارائه شده به این جشنواره در سه گروه مشخص و به طور جداگانه مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این گروه‌ها بر اساس تعداد طبقات، تعداد واحد و نوع کاربری تقسیم‌بندی شده است و متقاضیانی که ساختمان مورد نظر خود را در یکی از این سه گروه عنوان شده باشد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگی ساختمان‌های شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف عنوان کرد: ساختمان‌های مسکونی 2 تا 7 طبقه در گروه یکم قرار می‌گیرد که شامل ساختمان‌های متعارف مسکونی استان بوده و خانه‌های ویلایی را در بر نمی‌گیرد.

عبدالرزاقی اضافه کرد: مجتمع‌های تجاری و یا مجتمع‌های مختلط تجاری هم در گروه دوم مورد ارزیابی و داوری می‌گیرد.

این مسؤول در خصوص گروه سوم جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین گفت: در این گروه هم پروژه‌های انبوه‌سازی این استان مورد قضاوت قرار می‌گیرد که شامل مجتمع‌های مسکونی دارای 30 واحد و بیشتر است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان‌های معرفی شده در چهار محور مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد، مطرح کرد: معماری داخلی ساختمان، معماری بیرونی ساختمان (نما، حجم و جلوه‌های بصری)، کیفیت ساخت و رعایت مقررات ملی در طراحی و اجرای ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سازگاری با محیط زیست، بخش‌هایی است که هر کدام از بناهای مورد نظر بر اساس آن‌ها ارزیابی می‌ شود.

عبدالرزاقی تأکید کرد: ساختمان‌های شرکت‌کننده می‌تواند متقاضی شرکت در یک یا چند محور عنوان شده برای ارزیابی ساختمان‌های برتر باشد.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای رقابت میان مهندسان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان استان قزوین بوده و در پایان جشنواره هم با قضاوت جمعی از داوران برگزیده کشور که دارای سوابق ارزنده در حوزه برگزاری مسابقات تخصصی ساختمان هستند، هم تقدیر می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: به ساختمان‌های برتر علاوه بر تقدیر در جشنواره و اعلام عمومی مشخصات پدیدآورندگان آن‌ها، نشان یادبودی برای نصب در ورودی ساختمان مورد نظر اهدا می‌شود.

گفتنی است، متقاضیان برای ارائه مدارک و مشخصات ساختمان مورد نظر خود می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در قزوین، بلوار مدرس، تقاطع خیابان فلسطین، اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیریت مسکن و ساختمان مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33820330-0288 تماس حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار