مدیر جهاد کشاورزی آبیک مطرح کرد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به فعالیت 11 واحد گلخانه‌ تولید گل‌های زینتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 52 هزار و 250 متر مربع از اراضی کشاورزی زیر گشت این گل‌ها رفته است.
کد خبر: ۳۶۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: شهرستان آبیک دارای 3 و 530 هکتار باغ شامل 3 هزار 369 هکتار بارور و 161 هکتار نهال است.

وی شهرستان آبیک را یکی از مراکز مهم تولید میوه در استان قزوین ذکر کرد و افزود: قابلیت اراضی، دشت و کوهپایه‌ای بودن و قرار داشتن آبیک در خطوط مختلف تراز ارتفاعی موجب ایجاد تنوع محصولات باغی و توسعه باغات در این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: عمده محصولات باغی این شهرستان انگور، گیلاس، هلو، شلیل، گردو، بادام، پسته و غیره با تولید بیش از 37 هزار و 500 تن در سال است.

لطفی در خصوص فعالیت‌های شاخص جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در زمینه محصولات باغی توضیح داد: از جمله فعالیت‌ها می‌توان به توسعه و احداث گلخانه‌های سبزی و صیفی، مصرف بهینه منابع آب و خاک، توسعه و احداث باغات جدید شامل باغ‌های جدید میوه توسعه باغات با پایه‌های رویش جدید با کشت بافتی‌مانند و انواع مالینگ و غیره در زمینه توسعه باغات جدید پسته اشاره کرد.

وی افزود: مشارکت در اصلاح و جوان‌سازی باغ‌ها در راستای طرح افزایش تولید محصولات باغی استان قزوین با هدف اصلاح و نوسازی باغ‌های درجه 2، ترویج تولید محصولات ارگانیگ باغی و گلخانه‌ای و راهنمایی باغداران و گلخانه‌‌داران به سازمان استاندارد برای أخذ مجوز سالم و ارگانیک از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان آبیک است.

این مسؤول به ساماندهی تولیدکنندگان نهال و راهنمایی آن‌ها برای أخذ مجوز نهال سالم و دریافت لیبل شناسه‌دار اشاره و تصریح کرد: توسعه واحدهای تولید قارچ و بهبود روش‌های تولید در 12 واحد فعال قارچ دکمه‌ای با تولید سالیانه 5 هزار و 327 تن در سال و 6 واحد فعال تولید  کمپوست قارچ با تولید سالیانه 207 هزار تن در سال از دیگر اقدامات حوزه باغبانی جهاد کشاورزی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: توسعه سطح زیرکشت و اصلاح روش‌های تولید در 18 واحد فعال گلخانه سبزی و صیفی با مساحت یک میلیون و 522 هزار و 700 مترمربع و سطح زیر کشت 103 هزار متر مربع شامل انواع محصولات گوجه، خیار، فلفل، توت‌فرنگی، آلوئورا، کاهو و غیره در این شهرستان موجب شده نقش بسزایی در استان قزوین ایفا کند.

لطفی توضیح داد: بر نهالستان‌های فعال شهرستان آبیک شامل 14 واحد با تولید نهال‌های مثمر و غیرمثمر و چهار واحد گلخانه‌های تولید نشاء چهار واحد با تولید انواع نشاء صیفی‌جات همانند گوجه، هندوانه، فلفل، بادمجان، طالبی و خربزه و غیره که در این شهرستان فعال است، نظارت لازم صورت می‌گیرد.

وی به نظارت بر 11 واحد گلخانه‌ تولید گل‌های زینتی(شاخه بریده و گلدانی) اشاره کرد و افزود: این واحدها در زمینی به مساحت 240 هزار و 345 مترمربع و 52 هزار و 250 مترمربع سطح زیر کشت در شهرستان آبیک فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار