استاندار قزوین ازعملکرد بانک های استان در اجرای طرح رونق تولید و وضعیت پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی اظهار نارضایتی کرد.
کد خبر: ۳۶۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در بیست و نهمین جلسه شورای هماهنگی بانک های استان بیان کرد: حضرت آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاران وفادار امام و مقام معظم رهبری و مدافع منافع ملی بوده و این خسارت و ضایعه سنگین را به مردم شریف ایران تسلیت عرض می کنم.

 

وی افزود: ملت ایران حماسه ای دیگر خلق کردند و مراتب قدردانی خود را با وجود این همه تهمت، افترا و توهین به ایشان ادا کردند که جای بسی سپاسگزاری دارد.

 

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به لزوم حرکت کارشناسی و علمی مدیران اضافه کرد: تلاش ها به منظور حرکت کارشناسی و علمی و با متد روز پیش برود و چرخه امور نظام مند باشد به خصوص در زمینه پرداخت تسهیلات این فرایند باید اصلاح شود تا کارها تسریع شود و مردم همواره از ما به عنوان مدیران دستگاه ها در انجام امور انتظار به حق داشته و اگر در این راه کوتاهی کنیم، ما را نمی بخشند.

 

وی با اظهار نارضایتی از عملکرد بانک ها در مشارکت در اجرای طرح رونق و پرداخت تسهیلات به بخش تولید عنوان کرد: اگر در انجام وظایف خود در این راه که مورد تأکید جدی مقام ها و مسئولان ارشد نظام و از اهداف جدی دولت است، کوتاهی کنیم هم به لحاظ قانونی و هم شرعی باید در پیشگاه مردم و مسئولان نظام پاسخگو باشیم.

 

همتی تصریح کرد: باید با احساس مسئولیت در خدمت جامعه بوده و از وجدان کاری کامل برخوردار باشیم، همه اختیارها برای پیشبرد امور جامعه به دستان ما سپرده شده و از این رو هیچ بهانه ای نداریم و باید برای حل مشکلات، شبانه روز تلاش کرده و از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

 

وی با اشاره به اینکه نباید با انجام کارهای روزمره و عادی انتظار پیشبرد کارها و حل مشکلات بخش تولید را داشت، توضیح داد: مسئولیت یک فرصت ارزشمند برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم است و باید قدر آن را دانست تا در آینده دچار پشیمانی و حسرت نشویم.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: بخش عمده منابع بانکی باید به بخش تولید اختصاص یابد تا شاهد رونق تولید و اشتغال در سطح جامعه باشیم، این در حالی است که تنها 10 درصد از منابع بانکی استان صرف پرداخت تسهیلات رونق تولید شده و سایر منابع با تصمیم مدیران بانک ها به سایر بخش ها و در قالب های متفاوت پرداخت شده است.

 

وی یادآور شد: برای اجرای مناسب طرح رونق تولید و اعطای تسهیلات مورد نیاز واحدها و طرح های باقی مانده بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری حتی اگر لازم باشد در تعطیلات نوروزی هم باید نشست برگزار می کنیم تا پیگیر عملکرد دستگاه ها و بانک های استان باشیم.

 

همتی در ادامه از عملکرد بانک های استان در راستای اجرای طرح رونق تولید و وضعیت پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی اظهار نارضایتی کرد.

 

در ابتدای این جلسه هم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گزارشی اظهار کرد:رتبه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید از محل سامانه بهین یاب به واحدها و طرح های صنعتی و کشاورزی از رده هشتم به ششم ارتقا یافته است و همچنین به لحاظ تعداد پرداخت ها این استان همچنان رتبه پنجم را در اختیار دارد.

 

پرزحمت خاطر نشان کرد: 3 هزار و 780 میلیارد ریال تسهیلات رونق پرداخت شده است و 2  هزار و 160 واحد و طرح صنعتی و کشاورزی در استان قزوین متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار