سبک زندگی اسلامی یکی از موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و امروز ترویج این سبک از زندگی توسط کانون های مساجد در دستور کار قرار گرفته تا شاخص مهمی از جامعه اسلامی محقق شود.
کد خبر: ۳۶۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 15 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، یکی از موضوعات مورد تأکید و توجه مقام معظم رهبری توجه به سبک زندگی اسلامی است که در سال های اخیر در جلسات و همایش های مختلف به آن پرداخته می شود؛ سبک زندگی در واقع ترکیبی از رفتارها و آداب است که نوع زندگی انسان را نشان می دهد؛ با توجه به اینکه اسلام دین جامعی است و دستورات آن تمام بخش های زندگی انسان را دربرمی گیرد بنابراین برای داشتن پیشرفت همراه با سعادت دنیوی و اخروی نیاز است تا زندگی به سبک اسلامی در خانواده ها پیاده شود.

 آنچه در زندگی های امروزی مشاهده می شود هجوم فرهنگ غرب است به طوری که نفوذ این فرهنگ در بخش هایی از زندگی ها محسوس است که این امر موجب شده تا سبک زندگی خانواده ها به سمت زندگی غربی میل کند و آسیب های اجتماعی و مسائل مختلفی نظیر تجمل گرایی، مشکلات خانوادگی، طلاق، اعتیاد و غیره ثمره چنین فرهنگی است.

آنچه سبک زندگی اسلامی را از سایر سبک ها متمایز می کند، چشمه ای است که این نوع سبک زندگی از آن نشأت می گیرد، سبک زندگی اسلامی برگرفته از حیات طیبه اسلامی، آیات نورانی قرآن کریم و زندگی اهل بیت (ع) است و امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد که در صف مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند به میدان آمده اند تا با ترویج سبک زندگی اسلامی به تحقق جامعه ای با شاخصه های اسلامی کمک کنند.

 
سبک زندگی اسلامی تروج دهنده مسائلی نظیر احترام، حق الناس، حیا، ساده زیستی، رفتار صحیح در خانواده، نقش زن در خانواده و غیره است و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برای ترویج این امر روی مهمترین نهاد جامعه یعنی خانواده سرمایه گذاری کرده اند و می کوشند تا سبک زندگی اسلامی را در بین خانواده ها رواج دهند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به برنامه کانون ها در ترویج سبک زندگی اسلامی بیان کرد: مسجد یکی از مکان هایی است که اقشار مختلف مردم در آن حضور می یابند و بهترین مکان برای ترویج دستورات دین است و اثرگذاری برنامه های دینی و تربیتی در مسجد بیش از سایر مکان ها است از همین رو کانون های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از این ظرفیت می کوشند تا سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند.

حجت الاسلام علی رمضانی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین منعقد کرده ایم مقرر شده است تا دوره سبک زندگی در 50 کانون فرهنگی هنری استان برپا شود و دبیرخانه کانون های مساجد استان حمایت مادی و معنوی را در برگزاری این نشست ها دارد.

 وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در هر کانون 10 نشست برگزار خواهد شد که در مجموع 500 نشست سبک زندگی اسلامی در کانون های مساجد سراسر استان قزوین برگزار می شود.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: بیشتر کانون هایی که برگزار کننده دوره سبک زندگی اسلامی هستند، کانون های روستایی هستند و این دوره ها هم در بازه زمانی 18 دی ماه تا 18 اسفند ماه برگزار می شود.

 وی تأکید کرد: در این دوره ها سعی شده تا از ظرفیت و پتانسیل اعضای کانون های مساجد استفاده شود به طوری که مربیان دوره های سبک زندگی امامان جماعت و از اعضای کانون هستند که برای تقویت این مربیان نشستی برگزار خواهد شد و کتاب «رضایت از زندگی» هم در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

 حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره تصریح کرد: برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و مبارزه با تهاجم فرهنگی و توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری صورت می گیرد.

 وی خاطر نشان کرد: به منظور بهره برداری هرچه بیشتر از دوره های سبک زندگی، سعی شده تا نشست ها در زمانی که بیشترین حضور خانواده و اقشار مختلف مردم در مسجد است، برگزار شود و همچنین کانون ها اطلاع رسانی و تبلیغات را در خصوص برگزاری این نشست ها خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: برگزاری دوره سبک زندگی اسلامی در سال گذشته هم در 36 کانون برگزار شد و امسال شاهد افزایش تعداد کانون های برگزار کننده این دوره هستیم.

 وی یادآور شد: نشست های سبک زندگی اسلامی در کانون ها در سال جاری مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد تا در سال های آتی این نشست ها با کیفیت هرچه بهتر برگزار شود و ان شاالله با برگزاری این دوره ها شاهد ترویج هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی در بین خانواده باشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار