مدیرکل زندان های استان قزوین:
مدیرکل زندان های استان قزوین بر اقامه نماز جماعت صبح در زندان ها تأکید کرد و گفت: ترک نماز، عامل ارتکاب بسیاری از جرائم و کجروی هاست.
کد خبر: ۳۶۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 15 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان قزوین، حمیدرضا فراست طلب در حاشیه بازدید سحرگاهی از زندان مرکزی بیان کرد: نماز، وسیله شستشو از گناهان، مغفرت و آمرزش الهی است، نماز، انسان را به توبه و اصلاح گذشته دعوت می کند و در برابر گناهان سدی ایجاد می کند.

 

وی ادامه داد: ایمان و تقوا نیرومند ترین سد در برابر گناه است؛ نماز، روح ایمان را در انسان تقویت می کند و نهال تقوا را در دل پرورش می دهد و این همان چیزی است که درآیات قرآن کریم به عنوان «نهی از فحشا و منکر» بیان شده است.

 

مدیرکل زندان های استان قزوین افزود: یکی از فلسفه های اقامه نماز جماعت، باز داشته شدن از بسیاری از گناهان و انحراف است؛ تاثیر نماز در‌ اصلاح‌ و تربیت‌ نفوس به خطا رفته ملموس بوده و باید زندانیان با اراده قوی، تصمیم و تمرین  به نماز خود عمق‌ و شور و حال بخشیده و نشاط خود را در حال نماز به ویژه نمازصبح بیشتر‌ کنند.

 

وی عنوان کرد: جایگاه نماز در فروع دین‌ ویژه و بلند بوده و بهترین وسیله برای قرب به پروردگار می‌ باشد؛ اثر عمده نماز نهی از فحشا و زشتی و گناهان است و بررسی ها نشان می دهد ترک نماز، عامل ارتکاب بسیاری از جرائم و کجروی هاست.

 

فراست طلب با اشاره به فطرت خداجوی انسان توضیح داد: اعمال آدمی‌ از‌ اعتقاداتش سرچشمه گرفته است و میزان پایبندی‌ به‌ تکالیف‌ دیـنی‌ به اعـتقادات هر شخص بستگی دارد؛ هر‌قدر عقیده‌ انسان نسبت به دین بیشتر باشد او را در انجام فرایض دینی‌ مقیدتر‌ و تعهدات عملی او بیشتر است و فردی‌ که‌ دارای‌ ضعف ایمان‌ یا‌ بی‌ اعتقادی‌ باشد، هدف معین و مشخصی‌ در زندگی نداشته‌ و چـون دارای هدف معینی نیست، زندگی و حیاتش متزلزل خواهد‌ بود.

 

وی به تدابیر پیشگیرانه قرآنی در وقوع جرم  و انحراف اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای عملی معرفی شده از سوی قرآن کریم ایمان انسان ها است، آثار ایمان در آیات مختلف ذکر شده است و انسان مؤمن به دلیل احساس حضور خداوند متعال، کنترل نفس خود را به دست گرفته و از ارتکاب حرام خود داری می کند .

 

مدیرکل زندان های استان قزوین گفت: ایمان، آن چنان به انسان ها دل گرمی و اطمینان می دهد که هرگز در اعتقاد خویش دچار شک و تردید نمی شوند و وقتی که آدمی ایمان آورد اگر تحت هر فشاری قرار گرفت در آن نقصان و انحرافی پدید نمی آید .

 

وی یادآور شد: نبود ایمان می تواند موجب ارتکاب جرم شود کما اینکه گفته شده جرم ایمان را از بین می برد و اثر ایمان در از بین بردن یا کاهش نارسایی های روانی موثر در وقوع جرم، تربیتی است و در واقع با کمک خداوند متعال صورت می پذیرد و ایمان آن چنان اهمیتی دارد که همیشه عمل صالح در کنار آن در قرآن قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار