استاندار قزوین:
استاندار قزوین از آغاز به کار ساخت یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن محرومان در نقاط مختلف استان قزوین با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 15 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در جلسه شورای مسکن استان قزوین بیان کرد: باید برنامه ریزی برای رفع نواقص مسکن مهر و تسهیل در اعطای پایان کار و صدور اسناد مالکیت در تعاونی های مسکن در اولویت کار قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: با استفاده از ابزارها و اهرم های در اختیار، دستگاه ها باید به حل مشکلات مسکن مهر و تعاونی های مسکن بپردازند، اگر تعامل و گفتگو با پیمانکاران مربوطه برای حل نواقص مسکن به نتیجه نرسد، باید از طریق دستگاه قضایی اقدام کرد.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: مردم در صورت وجود مشکلات در مسکن مهر، دولت را به عنوان مسئول می شناسند، بنابراین باید در خصوص ساماندهی این طرح و حل مسائل آن اقدام شود و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و نظام مهندسی ساختمان، باید نواقص موجود در تعاونی های مسکن و مسکن های سه جانبه ساخت با الزام پیمانکاران رفع شود تا به مرحله اعطای پایان کار از سوی شهرداری ها برسد.

 

وی عنوان کرد: بانک مسکن و اداره کل ثبت املاک و اسناد هم باید شیوه ای را طراحی کنند که بتوان به صدور اسناد مالکیتی مسکن های یاد شده در زمان مناسب اقدام کرد.

 

همتی در ادامه خواستار تجمیع نشست های مرتبط با حوزه مسکن استان شد و اظهار داشت: باید هر هفته با محوریت مسکن و با هدف ساماندهی مربوط به این بخش و حل مسائل و مشکلات آن با حضور مدیران دستگاه های مربوطه یک نشست در استانداری برگزار شود و برگزاری این نشست باید در حل مسائل و مشکلات مسکن و رونق بخشیدن به این بخش موثر باشد؛ برای ما مدیران ناپسند است که نشست هایمان از خروجی مثبت و نتایج لازم برخوردار نباشد.

 

وی از بخش مسکن به عنوان یکی از پایه های مهم رونق تولید، اشتغال و موثر در رشد اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه تاکنون آنچنان که به کشاورزی و صنعت توجه داشته ایم، به این حوزه توجه نشده است، به موازات کشاورزی و صنعت، باید مسائل و موضوعات مرتبط با مسکن را هم جدی بگیریم و برای رونق این بخش بکوشیم.

 

همتی تأکید کرد: در نشست های مرتبط با امور مسکن، باید وضعیت این بخش و همه فعالیت های صورت گرفته در آن به طور هفتگی و به شکل دقیق تشریح شود تا بتوان تصمیم گیری های مناسبی را در این حوزه اتخاذ کرد.

 

وی تصریح کرد: وجود اعلام بانک مسکن مبنی بر اینکه محدودیتی برای ارائه تسهیلات به فعالان این بخش وجود ندارد، شاهدیم که انبوه سازان و فعالان این حوزه نتوانسته اند به شکل مطلوب از خدمات این بانک استفاده کنند و این مشکل در اثر جدی نگرفتن این بخش به وجود آمده است.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: باید در بخش مسکن تحریک و تحرک لازم را برای ورود علاقمندان و سرمایه گذاران به این حوزه فراهم آورد و فعال شدن بخش مسکن و رونق بخشیدن به آن موجب پویایی صنایع بالادستی و پایین دستی مربوطه می شود و می تواند با خود ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار ساخت یک هزار و 300 واحد مسکن محرومان در نقاط مختلف استان قزوین با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: باید دستگاه های مربوطه و شهرداری ها در اجرای این طرح همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا شاهد تحویل به موقع این واحدها به متقاضیان باشیم.

 

همتی یادآور شد: در رابطه با ساخت سهمیه مسکن مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران هم باید دستگاه های مربوطه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار