دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از اعدام دو قاچاقچی مواد مخدر در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 15 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیلی صادقی‌نیارکی در خصوص اعدام دو متهم که صبح امروز انجام شد، اظهار کرد: پرونده نخست مربوط به مردی 36 ساله می‌شد که متهم به حمل و نگهداری 18 کیلو و 980 گرم تریاک و 194 گرم و 50 سانتی‌گرم هروئین و 817 گرم شیشه و سه عدد پایپ و سایر آلات و ادوات استعمال مواد مخدر بود.

وی افزود: (اکبر. ک) متهم 36 ساله به همراه همسرش در تابستان سال 93 در عوارضی شماره 2 اتوبان قزوین- تهران توسط نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند و در مرجع انتظامی و دادسرای شهرستان قزوین به جرم خود اقرار می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: با تشکیل و رسیدگی مقدماتی به این پرونده در شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین و متعاقباً ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی  با استناد به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر این متهم به جهت حمل و نگهداری 18 کیلو و 980 گرم تریاک به پرداخت 900 میلیون و 99 هزار و 238 ریال جزای نقدی و تحمل 12 سال و 9 روز حبس تعزیری و تحمل 91 ضربه شلاق تعزیری و از جهت حمل و نگهداری 817 گرم شیشه و 194 گرم و 50 سانتی‌گرم هروئین به اعدام و مصادره مبلغ 6 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد مکشوفه از وی محکوم کرد که فقط مجازات اشد قابل اجرا بود.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: رأی صادره با استناد به ماده 32 از قانون مبارزه با مواد مخدر پس از تأیید دادستانی محترم کل کشور صبح امروز به اجرا درآمد.

وی درباره پرونده اعدام دیگری که صبح امروز انجام شد، تصریح کرد: پرونده دوم اعدام مربوط به متهم (مرتضی.ح) به اتهام شرکت در حمل و نگهداری 2 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و مباشرت در نگهداری یک گرم و سی سانتی‌گرم شیره تریاک، به همراه متهم(عباس.ن) به اتهام شرکت در حمل و نگهداری 2 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: این متهمان پس از خرید مواد مخدر از استان البرز در اتوبان تهران- قزوین توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: پس از پیگیری‌های لازم و استناد به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هر یک از متهمان بابت اتهام شرکت در حمل و نگهداری 2 کیلوگرم هروئین به مجازات اعدام محکوم شدند.

وی عنوان کرد: با اعلام رأی صادره و به استناد ماده 134 قانون مجازات اسلامی در خصوص (مرتضی.ح) فقط مجازات اشد قابل اجرا بود و با عنایت به فقدان سابقه کیفری(عباس.ن) دادگاه به استناد بند ث ماده 38 قانون مجازات اسلامی و ماده 38 قانون مبارزه با مواد مخدر از اعضای کمیسیون عفو و بخشودگی درخواست کرد که در مجازات متهم آقای نوری یک درجه تخفیف اعمال شد.

وی در پایان گفت: صبح امروز حکم اعدام(مرتضی.ح) به جرم حمل مواد مخدر اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار