معاون آمار و اطلاعات دادگستری قزوین:
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین از اجرایی شدن طرح ثبت نام زندانیان استان در سامانه ثنا خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 16 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، عبدالله آقا علیخانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین صبح امروز(دوشنبه) در جلسه هماهنگی برای ثبت نام ثنا در زندان‌های تابعه استان قزوین بیان کرد: دستگاه قضا گام‌های جدی را برای حرکت به سمت الکترونیکی شدن فرایند اداری دادرسی برداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این سامانه، ثبت نام افراد برای استفاده از مزایای سامانه "ثنا" الزامی است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده افراد بعد از ثبت نام در سامانه مزبور، دارای نام کاربری و رمز عبور خواهند بود که از طریق این سامانه اوراق قضایی مختلف را دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: افراد در هنگام ثبت نام شماره همراه و ایمیل خود را اعلام می‌کنند که در صورت وجود اوراق قضایی در سامانه، به وسیله پیامک و ایمیل به اطلاع آنها خواهد رسید.

علیخانی عنوان کرد: در شرایط غیرالکترونیک ابلاغ اوراق قضایی مسائل مختلفی همچون نبود نشانی صحیح و یا واقعی، تغییر محل سکونت و ... موجب می شد تا اوراق قضایی به مخاطبان تحویل نشود و از سویی هزینه مالی بالایی نیز متوجه دستگاه قضایی شود.

وی اعلام کرد: اما در شرایط حاضر طرفین دعوا برای طرح شکایت و یا رسیدگی به ادعایشان، ابتداء لازم است در سامانه "ثنا" ثبت نام کرده باشند تا بتوانند نسبت به درخواست و یا پیگیری ادعایشان اقدام کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین یادآورشد: از آنجا که زندانیان در داخل زندان بوده و دسترسی به سامانه برای ثبت نام ندارند، تمهیداتی تدارک دیده شده تا ثبت نام آنها در زندان انجام شود.

در پایان این جلسه مقرر شد اجرای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی همه متهمان و محکومان در سامانه ثنا انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار