مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در تلاش هستیم تا آگاهی مردم را نسبت به موضوع وقف با توجه به نیازهای امروزی شهر افزایش دهیم و این مهم باید تقویت شود.
کد خبر: ۳۶۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 16 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل یکشنبه شب در دیدار با مسعود نصرتی شهردار قزوین اظهار کرد: با تشکیل کارگروه مشترک بین اداره اوقاف و شهرداری قزوین می‌توانیم از امکانات و ظرفیت‌های هر دو مجموعه برای ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم.

وی افزود: برای افزایش ارائه خدمات به شهروندان همکاری این دو مجموعه در زمینه وقف با اهمیت است و این ارتباط باید پررنگ‌تر شود.

حجت الاسلام عادل با اشاره به جایگاه و سابقه تاریخی و فرهنگی شهر قزوین افزود: با توجه به اینکه شهر قزوین یک شهر فرهنگی و مذهبی است، مردم این شهر سابقه درخشانی در زمینه وقف دارند و یادگاری‌های بسیاری در شهر قزوین به جا گذاشتند.

وی بیان کرد: در کشور هر زمانی که میزان وقف اعلام می‌شود شهر قزوین یکی از شهرهای است که بیشترین وقف را دارد و همچنین اولین وقف‌نامه در کشور برای شهر قزوین می‌باشد و این موضوع بسیار مهم است.

حجت الاسلام عادل سابقه خوب قزوین برای وقف را نشان از اعتماد و فرهنگ مردم قزوین دانست و افزود: مردم قزوین همیشه  دست به خیر هستند.

وی بیان کرد: شهرداری قزوین و اداره کل اوقاف استان قزوین همکاری‌های مشترک زیادی با هم دارند و در هر زمانی که این دو مجموعه با هم تعامل داشتند، توانستند گره‌ای از کار را باز کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین پیشنهاد داد: با توجه به همکاری‌های مشترک این مجموعه کارگروهی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی تشکیل شود و در این کارگروه در زمینه‌های مشترک بین این دو مجموعه طرح و برنامه ارائه شود.

وی تاکید کرد: از طریق این کارگروه می‌توانیم از امکانات و ظرفیت‌های هر دو مجوعه برای ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم.

حجت الاسلام عادل با اشاره به اقدامات فرهنگی برای ترویج وقف گفت: این مجموعه در زمینه ترویج وقف اقدامات خوبی را آغاز کرده است و تا اکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که باید بیشتر شود.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا آگاهی مردم را نسبت به موضوع وقف با توجه به نیازهای امروزی شهر افزایش دهیم و این مهم باید تقویت شود.

حجت الاسلام عادل با اشاره به ۲۰۰ وقف در پنج سال گذشته و ۴۰وقف از ابتدای سال جاری در استان قزوین از سوی مردم گفت: باید بین مردم اعتماد ایجاد شود تا در زمینه وقف بیشتر عمل کنند.

وی با تاکید بر حفظ جایگاه وقف گفت: نگاه مدیریت کلان در سازمان اوقاف جلب اعتماد مردم و ترویج بیشتر فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام عادل بیان کرد: اگر به موضوع وقف خوب پرداخته شود مردم تمایل بیشتری به این امر مهم دارند.

در پایان شهردار قزوین و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بر همکاری و هماهنگی بیشتر در اجرای سریع پروژه امامزاده حسین(ع) تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار