شهردار قزوین:
شهردار قزوین گفت: وقف در حوزه شهری قزوین باید تبیین و به روز رسانی شود.
کد خبر: ۳۶۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 16 January 2017
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نصرتی یکشنبه شب در دیدار با حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: تشکیل کارگروه مشترک بین این دو مجموعه برای ارائه نقطه نظرات جدید و حل مشکلات پیشنهاد بسیار خوب و اجرایی است.

وی با اشاره به اهمیت به روزرسانی موقوفات بر اساس نیاز روز مردم بیان کرد: شهرداری قزوین آمادگی دارد تا در زمینه وقف با موضوعات جدید شهری همکاری داشته باشد و شهر قزوین می‌تواند به عنوان پایلوت در این زمینه انتخاب شود تا بتواند تجربیاتش را به سایر شهرها انتقال دهد.

نصرتی با اشاره به برگزاری همایش سرویس بهداشتی در سال ۸۸ گفت: در این همایش همچنین ۲ وقف‌نامه در زمینه سرویس بهداشتی ارائه شد و در این همایش مطرح شد که یکی از نیازهای اصلی شهر احداث سرویس بهداشتی در سطح شهر می‌باشد و پس از این همایش۴۰۰چشمه سرویس بهداشتی در شهر قزوین احداث شده است.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه باید نیازهای اصلی شهر برای مردم آگاه‌سازی شود تا وقف‌ها در زمینه‌های موردنیاز صورت گیرد، گفت: شهرداری قزوین تلاش کرد تا خرید نردبان آتش نشانی را از شیوه وقف استفاده کند و همچنین ایستگاه‌های آتش‌نشانی و لوازم و تجهیزات آتش‌نشانی را از طریق وقف تامین کند چراکه نیازهای مورد نیاز مردم در این زمان این موضوعات است.

نصرتی با بیان اینکه برای رسیدن به شهر ایرانی، اسلامی و پایدار باید بتوانیم از آموزه‌های دینی بهره ببریم، گفت: باید موضوع وقف به روز رسانی شود و در همه زمینه‌ها برای توسعه شهر می‌توان از وقف استفاده و مردم را در این زمینه آگاه کرد.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم به نتیجه هدفمان برسیم که شناخت خوبی از آن موضوع داشته باشیم، گفت: اگر دائم از موفقیت‌ها صحبت کنیم تلاش متوقف خواهد شد و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که همیشه تلاش برای کار صورت گیرد.

نصرتی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم تنوع موضوعات وقف را بالا ببریم، گفت: باید مردم با تنوع وقف آشنا شوند و شهرداری قزوین در این زمینه آمادگی دارد تا موضوعات جدید وقف را در زمینه شهری معرفی کند.

وی بیان کرد: با افزایش تنوع موضوعی مانند احداث بوستان، احداث فرهنگسراها و غیره می‌توانیم نیازهای روز مردم را تامین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار