بازگشايي کارخانه خودروسازي تعطيل شده خراسان رضوی درخواست شد
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي از معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خواست تا سهم ۱۰ درصدي توليد خودروي استان حفظ و ظرفيت خودروسازی خراسان رضوی تا ۱۰ سال آينده سه برابر گردد و کارخانه خودروسازي تعطيل شده در استان نيز بازگشايي شود.
کد خبر: ۳۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 18 May 2015
درخواست براي بازگشايي کارخانه خودروسازي تعطيل شده

به گزارش تابناک از خراسان، راضيه عليرضايي روز گذشته در مراسم افتتاح خط توليد ايربگ در يکي از واحدهاي شهرک صنعتي شهر جديد بينالود با اشاره به اين که استان خراسان رضوي ۱۰ درصد ظرفيت توليد خودروي کشور را در خود جاي داده است، افزود: هم اکنون يک واحد توليد خودرو در کشور تعطيل است که براي راه اندازي دوباره آن نيازمند کمک همه به خصوص معاون وزير صنعت، معدن و تجارت هستيم.

وي ابراز اميدواري کرد همين سهم ۱۰ درصدي استان خراسان رضوي در توليد خودرو براي افق ۱۴۰۴ نيز حفظ شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با اشاره به اين که در افق سال ۱۴۰۴ قرار است ظرفيت توليد خودرو در کشور به سه ميليون دستگاه برسد، گفت: بايد ظرفيت توليد خودرو در خراسان رضوي تا ۱۰ سال آينده سه برابر شود و در اين راستا نيازمند همکاري بانک ها و همياري همه مسئولان هستيم.

وي به ظرفيت بخش قطعه سازي خودروي استان اشاره کرد و افزود: به تازگي مجوز تاسيس واحد توليد لاستيک خودرو در استان صادر شده است و بايد به ظرفيت هاي استان به طور ويژه توجه شود.

عليرضايي با بيان اين که آمار صادرات و توليد استان با ميانگين کشوري فاصله دارد، ادامه داد: دليل اين امر نبود سرمايه گذاري بخش دولتي در استان است و اگر بخواهيم اين فاصله را پر کنيم نيازمند کمک همگان هستيم.

وي افزود: اگر بخواهيم فاصله مان را در نداشتن واحدهاي پتروشيمي با سطح کشور کم کنيم، بايد سهم استان در توليد خودرو افزايش يابد.

تعريف 86 پروژه قطعه‌سازي در استان

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با بيان اين که ۸۶ پروژه قطعه سازي را در استان تعريف کرده ايم که همه محصولات مورد نياز خودروسازان کشور را توليد مي کنند، اظهار داشت: پروژه هايي هستند که توجيه اقتصادي دارند، ساپکو نيز خريدار است و اميدواريم اين پروژه‌ها مورد توجه بخش خصوصي قرار گيرد و در زمان کوتاهي به بهره برداري برسد.

وي با تاکيد بر اين که استان خراسان رضوي مجموعه هاي توانمندي براي صادرات خودرو و قطعات آن دارد، خواستار توجه ويژه وزارتخانه به اين موضوع و افزايش ظرفيت ها شد.

عليرضايي خاطرنشان کرد: اميدواريم نقش ايران خودروي خراسان در ارزش افزوده بخش صنعت استان مشخص شود. براساس آمار سال ۹۱ که به تازگي استخراج شده، کل ارزش افزوده صنعت استان به اندازه ارقام فروش ايران خودرو نيست؛ زيرا آمار ايران خودروي خراسان جزو آمار استان محسوب نمي شود و اميدواريم اين موضوع برطرف شود.

وي همچنين خطاب به مروي نماينده نيشابور که رئيس کميسيون انرژي مجلس نيز هست، گفت: در نيشابور هنوز شاهد قطعي برق هستيم و تامين برق واحدهاي توليدي هم چنان با مشکل مواجه است.

معاون صنايع وزيرصنعت، معدن و تجارت نيز در اين مراسم در ابتداي سخنان خود گفت: همه نکات خانم عليرضايي درست است و همه را يادداشت کردم و بايد پس از اين همراهي بيشتري داشته باشيم.

محسن صالحي نيا افزود: ارزش افزوده صنعت خودرو در کل بخش صنعت، ۱۸ درصد است.وي همچنين با اشاره به افت توليد خودرو طي سال هاي گذشته به دلايل مختلف، افزود: در سال ۹۳، مجموعه توليدات خودرو در کشور ۵۳ درصد افزايش يافت و تعداد خودروي توليدي در کشور به يک ميليون و ۱۵۰ هزار دستگاه رسيد.

پيش بيني افزايش ۲۰ درصدي توليد خودرو

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امسال قرار است توليد خودرو در کشور با ۲۰ درصد افزايش به يک ميليون و ۴۰۰ تا يک ميليون و ۴۳۰ هزار دستگاه برسد و براي رسيدن به توليد ۳ ميليون خودرو در سال ۱۴۰۴ که يک سوم آن نيز بايد صادر شود، راه بلندي پيش رو داريم و براي توسعه اين ظرفيت بايد بيشتر تلاش کنيم.

وي توسعه ساخت داخل را از سياست هاي بسيار مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و افزود: ايران خودرو در شرايطي است که به لحاظ تيراژ توليد مي تواند از توسعه صنايع قطعه سازي حمايت کند.

پروژه هاي قطعه سازي خودرو در خراسان رضوي بايد پيگيري شود

صالحي نيا تاکيد کرد: پروژه هاي قطعه سازي خودرو در خراسان رضوي بايد پيگيري شود.

وي با بيان اين که سهم خراسان رضوي از خودروسازي کشور مناسب است، افزود: خراسان رضوي به طور حتم ضمن حفظ اين سهم، مي تواند توسعه نيز بيابد.معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در اين استان به طور حتم خودروهاي جديد تعريف شده نيز توليد خواهد شد.

در اين مراسم سايت جديد توليد ايربگ اين واحد صنعتي به بهره برداري رسيد و مدير اين واحد اعلام کرد کليه ايربگ هاي راننده و سرنشين خودروهاي پارس، ۴۰۵، سمند، رانا، ۲۰۶ و پرايد در اين واحد توليد مي شود.

محمد جواد رنجبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار