مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: هدف از منشور حقوق شهروندی این بوده که به طور خاص به موضوع مشکلات و حقوق مردم رسیدگی شود و آنها بتوانند این تغییرات را در زندگی روزمره خود احساس کنند.
کد خبر: ۳۶۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهران قاسمی در نخستین جلسه کارگروه حقوق شهروندی که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در منشور حقوق شهروندی اشاره شده که این حقوق به حوزه‌های مختلف مرتبط می‌شود و دستگاه‌های مربوط باید اجرای مؤلفه‌های این منشور را ساده بگیرند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نباید جزئیات منشور حقوق شهروندی را پیچیده کنند چراکه بسیاری از مؤلفه‌های این منشور مثل تکریم ارباب رجوع، تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم از سوی خود دستگاه‌ها امکان‌پذیر بوده که جزو وظایف ذاتی این دستگاه‌ها است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه رئیس جمهور حقوق شهروندی را به عنوان منشور ارائه کرده است گفت: هدف از منشور حقوق شهروندی این بوده که به طور خاص به موضوع مشکلات و حقوق مردم رسیدگی شود و آنها بتوانند این تغییرات را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهور و ‌دولت یازدهم به موضوع منشور حقوق شهروندی جزو راهبردهای این دولت است عنوان کرد: با توجه به عزم جدی دولت مردان وظیفه دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تشکیل کارگروه‌ها این است که مؤلفه‌های منشور حقوق شهروندی را به طور جدی پیگیری کنند.

این مسؤول تصریح کرد: در رابطه با منشور حقوق شهروندی سه کمیته پیش بینی شده تا به ۲۲ مؤلفه این منشور بپردازند و پیشنهاداتی در رابطه با ریاست این سه کمیته ارائه شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: کمیته نخست مربوط به امنیت و سلامت انتظامی بوده که ریاست این کمیته بر عهده یکی از دو دستگاه دادگستری یا نیروی انتظامی است.

قاسمی ادامه داد: همچنین کمیته دوم به اقتصاد، رفاه و تأمین اجتماعی مربوط می‌شود که ریاست این کمیته به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: کمیته سوم به موضوعات فرهنگی و آموزشی ارتباط دارد که دانشگاه علوم پزشکی یا دانشگاه بین‌الملل ریاست این کمیته را باید بر عهده بگیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد هم در این کمیته‌ها عضویت و فعالیت می‌کنند و کمیته‌ها باید در کمتر از ۴۰ روز آینده جلسات خود را تشکیل داده و زیر مجموعه‌های خود را معرفی کنند تا در جلسات بعدی این موضوع را با استاندار پیگیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار