مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین مطرح کرد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: 882 هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان وجود دارد و تعداد 500 هزار جلد کتاب هم در طول یک سال به امانت گرفته می‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، رویا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به سرانه مطالعه استان قزوین اظهار داشت: سرانه مطالعه در این استان 15 دقیقه است که با سرانه مطالعه در کشور تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه امام خمینی‌(ره) استان قزوین در سال 72 تأسیس شده است، افزود: در این کتابخانه 70 هزار نسخه کتاب وجود دارد و تعداد هفت هزار نفر عضو هستند و این کتابخانه دارای مرکز مبادله کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: همچنین دومین کتابخانه عمومی در این استان کتابخانه علامه رفیعی بوده که این کتابخانه به دلیل دارابودن از کتاب‌ها و نسخ خطی و چاپی دارای اهمیت ویژه است.

اسماعیلی با اشاره به تعداد کتابخانه‌ها در استان قزوین تصریح کرد: به طور کلی تعداد 34 کتابخانه نهادی و تعداد 29 کتابخانه مشارکتی در این استان وجود دارد و تعداد 70 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

این مسؤول با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‌های استان قزوین 31 هزار متر مربع بوده، خاطرنشان کرد: 882 هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان وجود دارد و تعداد 500 هزار جلد کتاب هم در طول یک سال به امانت گرفته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرم نظرسنجی در دو بخش ویژه افرادی که در کتابخانه‌ها حضور دارند به عنوان کتابخوان و کتابداران به دلیل نگاه تخصصی آن‌ها توزیع شده است و براساس نتایج این فرم‌ها کتاب‌های کتابخانه‌ها تهیه می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه 10 میلیون تومان کتاب خریداری شده است، مطرح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تقاضا برای کتاب‌های رمان، ادبی، تاریخی، مذهبی، ادعیه و کتاب‌های کمک درسی بیشتر بوده که حجم بسیاری از کتاب‌های کمک درسی به صورت اهدایی است.

* افتتاح کتابخانه تلفنی در آبیک

وی بیان کرد: کتابخانه سگزآباد شهرستان بویین‌زهرا با اعتبار 50 میلیون تومان از سوی شهرداری در قالب دو طبقه به همراه فضای سبز با مساحت 600 مترمربع و با طرح استاندارد در مرحله احداث است که اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بخش ناصرآباد و بخش کوهین کتابخانه وجود نداشت با همکاری دستگاه‌های اجرایی در این دو بخش کتابخانه با مساحت 400 مترمربع احداث می‌شود که اقدامات اولیه آن انجام شده است.

اسماعیلی با اشاره به افتتاح کتابخانه مشارکتی در آبیک یادآور شد: در خاکعلی شهرستان آبیک کتابخانه تلفنی با مساحت 100 مترمربع و با بهره‌مندی از هشت هزار جلد کتاب در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود و همچنین با و وجود تعداد 9 هزار نفر جمعیت در این منطقه در شهریور ماه سال آینده همزمان با هفته دولت کتابخانه در مساحت 300 مترمربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسؤول ادامه داد: همچنین کتابخانه خجسته روز در آبیک هم افتتاح می‌شود و در طول ایام دهه مبارک فجر مسابقات ورزشی، مسابقات کتابخوانی هم برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار