بخش کودک کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) شهر آبیک با حضور مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۷۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 06 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، خبرگزاری فارس از آبیک، طی مراسمی و با حضور علی فرخ‌زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، علی رحمانی فرماندار آبیک و دیگر مسؤولان این شهرستان بخش تخصصی کودک کتابخانه عمومی امام محمد باقر(ع) شهر آبیک راه‌اندازی شد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در حاشیه افتتاح بخش تخصصی کودک کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بخش کودک در داخل کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) شهر آبیک قرار داشت که ساختمان سرایداری موجود برای انتقال بخش تخصصی کودک در نظر گرفته شد.

حبیب اسماعیل‌خانی افزود: با انتقال بخش کودک به واحد سراید‌اری به مساحت حدود 120 متر، فضای داخل کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) هم افزایش می‌یابد که به سالن مطالعه تبدیل شده و خانم‌ها و آقایان می‌توانند هر روز از دو سالن موجود در این کتابخانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی بخش تخصصی کودک کلاس‌های مختلف از جمله قصه‌گویی، اتاق اسباب‌بازی، خوشنویسی و حتی کلاس‌های قرآن و نماز برای کودکان دایر می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و پشتیبانی فرمانداری و شهرداری آبیک، تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان افزایش یافته است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه کتابخانه مشارکتی در این شهرستان راه‌اندازی شده که با ساخت کتابخانه عمومی شهر خاکعلی و راه‌اندازی کتابخانه روستای زیاران، تعداد کتابخانه‌های شهرستان آبیک از دو باب به هفت باب کتابخانه می‌رسد.

اسماعیل‌خانی بیان کرد: با راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در کانون شهید خجسته‌روز شهر آبیک تا حدودی نبود و نقیصه کتابخانه عمومی در این شهر تا حدودی رفع شد.

وی با اشاره به واگذاری 500 متر مربع زمین از سوی شورای شهر و شهرداری آبیک افزود: برای احداث کتابخانه عمومی در شهرک قدس شهر آبیک این موضوع در مرحله نهایی قرار دارد و در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری آن تأیید شده و شهرداری آبیک در حال انجام کار نقل و انتقال اسناد آن است.

این مسؤول ادامه داد: در بخش بشاریات شهرستان آبیک حتی یک مترمربع فضای کتابخانه وجود نداشت که با توجه به پراکندگی خاص جمعیتی در اطراف شهر خاکعلی، کتابخانه تلفنی و مشارکتی در این شهر افتتاح شده که مردم روستاهای اطراف می‌توانند از وجود این کتابخانه بهره ببرند.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک با اشاره به کلنگ‌زنی احداث کتابخانه عمومی در شهر خاکعلی و در زمینی به مساحت 250 مترمربع اضافه کرد: زمین این کتابخانه از سوی شورای شهر و شهرداری خاکعلی به انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک واگذار شده که به صورت مشارکتی احداث می‌شود.

اسماعیل‌خانی در خصوص راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستای زیاران توضیح داد: از سوی دهیاری و شورای روستای زیاران ساختمان سه طبقه در اختیار انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک قرار داده شده که استحکام و بهسازی این ساختمان در مرحله انجام است که پس از آماده‌سازی و تحویل، این کتابخانه تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

رویا اسماعیلی مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هم در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت: اگر در رشد، توسعه و گسترش کتابخانه‌های عمومی توفیقی به دست آمده، ماحاصل نگاه فرهنگی و کار و تلاش جمعی مسؤولان و کتابداران است تا توانسته‌اند خدمات مناسبی را به مردم ارائه داده و در تقویت مطالعه و کتابخوانی گام‌های مؤثری بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار