کد خبر: ۳۷۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 12 February 2017
تابناک گیلان / مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده، لیست استان های پربارش را اعلام کرد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، قبل از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۴ بهمن برای دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش باران و برف پیش بینی شده است که به تدریج موقتا از ناپایداری در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاسته می‌شود.

وی افزود: با فعالیت یک سامانه بارشی در جنوب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شروع شده که به تدریج دامنه فعالیت آن غرب، بخش‌هایی از شمال غرب و زاگرس مرکزی و جنوبی کشور را نیز فرا می‌گیرد و سبب بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق می‌شود.

استان های پربارش امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در جنوب و جنوب غرب کشور گاهی با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق و در مناطق مستعد همراه با تگرگ خواهد بود، گفت: شدت بارش‌ها امروز در شمال بوشهر، فارس به ویژه شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، روز دوشنبه ۲۵ بهمن بارش‌ها در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان و شمال هرمزگان و به تدریج شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت و گستره بارش‌ها نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و از بعدازظهر در نواحی غربی کشور از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

پیش بینی وقوع گرد و خاک در جنوب شرق کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد، گفت: در جنوب شرق کشور این وزش باد شدید منجر به وقوع پدیده گرد و خاک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن بارش‌ها در شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بارش‌ها در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی کرمان و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت، همچنین در شمال غرب و سواحل غربی خزر ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: از اواخر وقت امروز تا اوایل روز سه‌شنبه خلیج‌فارس و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

باران و برف در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی استان تهران در روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ابری، همراه با بارش باران و برف، گاهی وزش باد و در واخر وقت نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای ۵ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان افزود: آسمان تهران در روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن نیز نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۸ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار