استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با ایجاد ۱۰۰۰ هکتار فضای گلخانه ای جدید در استان قادریم ضمن حفظ منابع آبی و افزایش کیفیت محصول، قزوین را به قطب گلخانه کشور تبدیل کنیم.
کد خبر: ۳۷۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 18 February 2017
 به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی درجلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر دولت تدبیر و امید که روز گذشته برای بررسی عملیاتی شدت مصوبات اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد :  برای توسعه شهرک های گلخانه ای در استان باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم تا بتوانیم از تسهیلات دولتی پیش بینی شده برای این کار استفاده کنیم.

وی عنوان کرد : یکی ازمهمترین نیازهای ما در ایجاد شهرک های گلخانه ای تامین آب است که به دلیل محدودیت های منابع آبی استان باید بخشی از سهم آب کشاورزان خریداری شده و به جای آن به توسعه گلخانه اقدام و کشاورزان را در این کار سهیم کنیم.

همتی بیان داشت : با انتقال آب توسط لوله از محل سد طالقان برای کوتاه مدت می توانیم آب مورد نیاز گلخانه ها را تامین کنیم تا سد نهب آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: احداث چاه آب با مجوز و همکاری شرکت آب منطقه ای قزوین و خرید حقابه کشاورزان می توانیم در کوتاه مدت بخشی از نیازها را برطرف کنیم و در قبال آن واگذاری زمین به کشاورزان می تواند انگیزه لازم را در همکاری مردم با طرح ایجاد کند.

استاندار قزوین با اشاره به مزایای ایجاد شهرک های گلخانه ای متمرکز در استان بیان کرد: اگر بتوانیم شهرک های گلخانه ای را در استان راه اندازی کنیم می توان تسهیلات متمرکز و قابل توجهی را برای ایجاد زیرساخت و صنایع جانبی نیز دریافت و در این مسیر هزینه کرد و صادرات محصولات تولیدی را نیز افزایش داد.

همتی بیان کرد: اگر بتوانیم شهرک گلخانه ای استان با ظرفیت ۱۰۰۰ هکتار را ایجاد کنیم که در این صورت حتی می توان از رئیس جمهور و وزرا نیز برای بازدید و دریافت کمک های دولتی بهره برد و قزوین را به قطب گلخانه ای کشور تبدیل کرد.

استاندار قزوین از چند واحد گلخانه ای در شهرستان قزوین و البرز هم بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار