عضو شورای شهر قزوین خواستار شد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: عوارض ساخت و ساز و صدور پروانه که از مردم نواحی منفصل شهری اتخاذ می‌شود، باید نسبت به نرخ واقعی کمتر باشد تا به مردم این مناطق که از درآمد کمتری برخوردار هستند، فشار اقتصادی به آن‌ها وارد نشود.
کد خبر: ۳۸۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه عوارضی که مردم مناطق منفصل شهری پرداخت می‌کنند جوابگوی ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به این مناطق نیست، اظهار داشت: برای خدمات‌دهی به این مردم باید اعتبارات ویژه تخصیص یابد تا آن‌ها از یک آسایش و آرامش رفاهی برخوردار شوند.

وی گفت: همچنین باید عوارض ساخت و ساز و صدور پروانه که از مردم نواحی منفصل شهری اتخاذ می‌شود، نسبت به نرخ واقعی کمتر باشد تا به مردم این مناطق که از درآمد کمتری برخوردار هستند، فشار اقتصادی وارد نشود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید در راستای ارائه خدمات به مردم نواحی منفصل شهری، مدیران دستگاه‌های اجرایی هم همسو باشند تا بتوانیم خدمات شهری در شأن شهروندان این نواحی ارائه دهیم.

اشدری با بیان اینکه باید خدمات شهری به مردم تمام مناطق شهرداری قزوین به صورت عادلانه توزیع شود، افزود: 10 درصد از آمار جمعیتی این شهر را قشر معلولان تشکیل می‌دهند به همین دلیل باید ارائه خدمات شهری به آن‌ها در مکان‌های مختلف ساماندهی شود.

وی مطرح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید تلاش کند تا نیازهای معلولان و آسیب‌دیدگان و زنان باردار و کودکان را برای دریافت خدمات شهری برآورده کند زیرا آن‌ها هم جزو مردم همین شهر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: به عنوان نمونه خدمتی که در ایستگاه‌های اتوبوس به شهروندان قزوین ارائه می‌شود، طوری باشد که آن‌ها به راحتی بتوانند با عصا و یا ویلچر سوار خودرو و یا پیاده شوند.

اشدری با اشاره به اینکه تمام ایستگاه‌های اتوبوس زیر مجموعه شهرداری قزوین است، بیان کرد: این ایستگاه‌ها باید طوری مناسب‌سازی شود تا معلولان و آسیب‌دیدگان جامعه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

این مسؤول افزود: همچنین باید فضاهای تجاری و یا ساختمان‌های اداری برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شوند تا آن‌ها هم همانند دیگر شهروندان قزوینی بتوانند به راحتی امورات خود را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بهبود عبور و مرور شهری و ارائه خدمات آسان در فضاهای تجاری و اداری به معلولان را از جمله وظایف مجموعه مدیریت شهری دانست که باید در اولویت کاری خود قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار