غفوری فرد:
وزیر اسبق نیرو با بیان اینکه انرژی هسته‌ای از پاک‌ترین، ارزان‌ترین، و سالم‌ترین انرژی‌های جهان است، گفت: نمی توان از انرژی پاک هسته ای گذشت.
کد خبر: ۳۸۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 20 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین حسن غفوری فرد، وزیر اسبق نیرو و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور صبح امروز در آئین افتتاحیه چهارمین همایش ملی «معماری و شهرسازی درگذر زمان» با عنوان «تعامل مجموعه‌ها و ساختمان‌های نیروگاهی با محیط‌زیست» که در سالن آمفی‌تئاتر شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از انرژی هسته‌ای در جهان امری حتمی است و نمی‌توان از آن گذشت.
وی با اشاره به اینکه عمر استفاده از انرژی هسته ای به عنوان یک انرژی پاک بالغ بر 90 سال است، افزود: اولین نیرگاه هسته ای کار خود را از سال 1957 آغاز کرده است.
غفوری فرد با بیان اینکه امروز این انرژی جای خود را در جهان پیدا کرده است، تأکید کرد: تأمین انرژی جهان و کاهش آلایندگی در حوزه تولید برق، ارتقاء امنیت تأمین انرژی، تنوع‌بخشی به منابع تأمین انرژی و تأمین برق در مقیاس بزرگ با هزینه‌‌های دارای ثبات اصلی‌ترین وجوه اهمیت انرژی هسته‌ای است.
وی با اشاره به اینکه انرژی جهان تمام شدنی است، عنوان کرد: خورشید نیز در حال کوچک شدن است و در هر ثانیه 4 میلیون تُن از جرم آن کم و به انرژی تبدیل می‌شود
وزیر اسبق نیرو تصریح کرد: تا سال گذشته میلادی11 درصد برق جهان با رقمی معادل  396 هزار یگاوات از برق جهان توسط نیروگاه‌های هسته‌ای تأمین می‌شد که با پیش بینی های صورت گرفته این رقم تا سال 2050 به 930 هزار مگاوات خواهد رسید.
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور در پایان با بیان اینکه انرژی هسته‌ای از پاک‌ترین، ارزان‌ترین، و سالم‌ترین انرژی‌های جهان است، گفت: نمی توان از انرژی پاک هسته ای گذشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار