معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مطرح کرد
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در اصل بزرگداشت جایگاه نویسندگان، اهل قلم و ناشران است.
کد خبر: ۳۸۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدسعید شاهرخی در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب که با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان استانی صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ریشه این نمایشگاه‌ها و این رویدادهای بزرگ را باید نشأت گرفته از صاحبان علم و هنر و اندیشه دانست.

وی گفت: بی‌شک گشایش رسمی نمایشگاه کتاب را می‌توان به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی که در طول سال بی‌بدیل است، بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: حاصل فکر، اندیشه، تحقیق و آنچه یافته بشر است در کتاب‌ها موجود بوده که این میراثی بسیار ارزشمند است و باید برای آیندگان به یادگار بماند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود: باوجود توسعه فناوری‌های نوین و وجود فضای مجازی، کتاب توانسته همچنان جایگاه خود را حفظ کند و امروز به عنوان بزرگ‌ترین اختراع بشر در جای‌جای جهان ایفای نقش می‌کند.

شاهرخی تصریح کرد: وظیفه همه مسؤولان این است تا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند و همچنین توجه به صاحبان قلم، فکر و اندیشه که نتیجه فکر، اندیشه و تحقیق خود را در کتاب آورده‌اند باید به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی با بیان اینکه این گونه نمایشگاه‌ها در اصل بزرگداشت جایگاه نویسندگان، اهل قلم و ناشران است، گفت: نمایشگاه کتاب می‌تواند فرصت مناسبی برای جوانان و دانشجویان، دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش و غیره باشد و امید است که فرهنگ کتابخوانی جزو برنامه‌ها بوده و در رأس تمام امور باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار