مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد
مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از تحویل یک هزار و 200 واحد مسکن مهر به محرومان خبر داد و گفت: این اداره‌کل باید آمادگی کامل برای تحویل تعدادی از این واحدها را داشته باشد و اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۳۸۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 22 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌محمد پورکریم در جلسه شورای مسکن استان قزوین که در سالن جلسات باقرالعلوم ساختمان بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از 58 هزار مسکن مهر که باید تحویل داده شود، 6 هزار و 182 واحد باقی مانده و یک هزار و 284 واحد هم به دلیل وجود مشکلات امکان ادامه پروژه برای آنان وجود ندارد.

وی افزود: تعداد 973 واحد مسکن مهر در دو برنامه سه ماه نخست و دوم 1396 قرار داده شده و برای 624 واحد بین تعاونی‌های مورد نظر و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مشکلاتی وجود دارد و از اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی خارج است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد: در سه پروژه که یکی مربوط به مجتمع فرهنگیان بوده و دو پروژه دیگر مربوط به شهرداری است، مسؤولان مربوطه باید مساعدت کنند تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

پورکریم از تحویل یک هزار و 200 واحد مسکن مهر به محرومان خبر داد و گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین باید آمادگی کامل برای تحویل تعدادی از این واحدها را داشته باشد و اقدامات لازم را انجام دهد که هزینه تمام شده برای ادارات مربوطه 20 میلیون تومان است.

این مسؤول با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن مهر در حال حاضر 30 میلیون تومان است، عنوان کرد: این میزان تسهیلات با توجه به ویژگی مجتمع‌ها تا 40 میلیون تومان قابل افزایش است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طبق چشم‌انداز دولت یازدهم واحدهای مسکن مهر باید قبل از اتمام این دولت تحویل مالکان داده شود و برای تحقق این مهم باید تمام ادارات مربوطه همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

پورکریم ادامه داد: تعاونی‌های مربوط به مسکن‌های مهر به یک مصوبه نیاز دارد تا بدون نیاز به تشکیل مجمع بتواند مازاد تسهیلات مربوطه را برای واحدهای مورد نظر دریافت کند.

فرماندار شهرستان البرز هم در این جلسه با بیان اینکه در موضوع اقتصادی فقط پرداخت 40 میلیون تومان تسهیلات مطرح نیست، اظهار داشت: باید ارزش فعلی مسکن‌های مهر را هم در نظر گرفت چراکه مالک علاوه بر پرداخت 40 میلیون تومان تسهیلات برای واحد خود هزینه‌های جانبی هم انجام می‌دهند و این در حالی است که ارزش واقعی مسکن مورد نظر کمتر از میزان تسهیلات ارائه شده است.

رضا عسگری مطرح کرد: رسیدگی به پرونده‌های تخلفات گذشته منوط به تعویق افتادن پروژه نباشد و آمادگی کامل وجود دارد تا با دستگاه‌های قضایی و ادارات مربوطه هماهنگی صورت گیرد تا سریع‌تر به پرونده‌ها و مشکلات پیمانکارها رسیدگی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: انتظار می‌رود این اداره‌کل متضرر نشود چرا‌که قوانین مسکن مهر دارای مشکل است و به دلیل افزایش میزان تسهیلات برخی مراجعه و اعتراض می‌کنند و از افزایش تسهیلات رضایت ندارند.

مسعود بابایی افزود: از 237 تعاونی که در احداث مسکن‌های مهر استان قزوین مشارکت دارند، هشت تعاونی دارای مشکل بوده که برای رفع مشکلات موجود به مراجع قضایی فرستاده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار