رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خبر داد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از تست سل در گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی برای جداسازی موارد ابتلا گاوی به بیماری سل خبر داد.
کد خبر: ۳۸۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 22 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عیسی غیاث‌یزدی  از تست سل در گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی برای جداسازی موارد ابتلا گاوی به بیماری سل همه ساله حداقل دو مرحله خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون قریب به 7 هزار رأس دام در 60 واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی مورد تست سل قرار گرفته است.

وی افزود: سل عفونت مزمنی است که به وسیله باکتری میکوباکتریومتوبرکلوزیس و گاهی به وسیله سایر مایکوباکتریوم‌ها ایجاد می‌شود؛این بیماری اغلب ریه را درگیر می‌کند، اما تقریباً هیچ کدام از دستگاه‌های بدن از شر بیماری سل در امان نیست و سایر اعضای بدن هم ممکن است با این بیماری درگیر شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماری سل گاوی از وظایف دامپزشکی است، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده موارد ابتلا به سل در این دام‌ها در مقایسه با  سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است که در این برنامه با جداسازی گاوهای مبتلا به بیماری سل و بروسلوز نسبت به حذف آن به صورت بهداشتی اقدام می‌شود.

غیاث‌یزدی مطرح کرد: با اقدامات به موقع دامپزشکی در سال جاری نسبت به سال قبل با کاهش تعداد کانون‌های بیماری سل مواجه شدیم.

این مسؤول دلیل کاهش این بیماری را رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط دامداران و اقدام به موقع عملیات تست سل توسط کارشناسان دامپزشکی دانست و گفت: تمام خدمات تست سل به صورت رایگان اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار