مدیرکل محیط زیست قزوین:
مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ درختکاری از مهم‌ترین ارکان مؤثر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.
کد خبر: ۳۸۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 22 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نشستی با حضور سیاوش شمسی‌پور مدیرکل محیط زیست استان قزوین و غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در راستای بررسی و برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌ها به مناسبت هفته درختکاری و روز بزرگداشت شهدا صبح امروز برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این نشست اظهار داشت: به مناسبت هفته درختکاری برنامه‌های مختلفی در دستور کار این نهاد قرار گرفته که کاشت اصله‌ نهال از جمله آن‌ها است.

سیاوش شمسی‌پور با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درختکاری از مهم‌ترین ارکان مؤثر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است، افزود: اگر بتوانیم فرهنگ کاشت درخت و محافظت آن‌ها را بین مردم گسترش دهیم، می‌توانیم در حفظ طبیعت و جلوگیری از تخریب آن به موفقیت‌های مطلوبی دست یابیم.

وی با بیان اینکه هفته درختکاری فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کاشت درخت است، بیان کرد: به همین دلیل اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین برنامه‌های متنوعی را در سطح استان برگزار می‌کند تا بتواند در این هفته، فرهنگ کاشت درخت را اشاعه دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه سال‌های گذشته همکاری مطلوبی بین دو نهاد بوده است، افزود: با افزایش این همکاری‌ها می‌توانیم برنامه‌های متنوعی را در استان اجرا کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در ادامه این نشست اضافه کرد: روز بزرگداشت شهدا بهانه‌ای است تا آحاد جامعه بیشتر با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا آشنا شود به همین دلیل در این راستا از سه سال گذشته برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

غلامرضا حقایق‌پور مطرح کرد: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های جذاب و متنوع، شناخت آحاد جامعه را نسبت به روز بزرگداشت شهدا ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مختلفی در دستور کار اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است، تصریح کرد: کاشت چند اصله نهال به نام شهدا در مکان‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها است تا یاد و خاطره‌ی شهیدان گرامی داشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان از آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری کرد، ادامه داد: با نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه دیگر کسی به خود اجازه نمی‌دهد به منابع طبیعی لطمه‌ای وارد کند بلکه بر عکس تلاش می‌کند در حفظ آن‌ها کوشا باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار