ایزدی:
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه شهر باید محله‌محور باشد تا براساس نیازهای مردم ساکن در محله‌های مختلف شهر، اهداف توسعه شهر تحقق یابد.
کد خبر: ۳۸۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 22 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سعید ایزدی در سیزدهمین همایش شهر و سیمای شهری که با حضور اساتید و میهمانان کشوری و مسؤولان استانی صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای توسعه شهر باید محله‌محور باشد تا براساس نیازهای مردم ساکن در محله‌های مختلف شهر، اهداف توسعه شهر تحقق یابد.

وی افزود: در قزوین سطح نخست توسعه شهری به نحو احسن رعایت شده بنابراین باید وارد سطح دوم توسعه پایدار شهری شویم زیرا سطح نخست پایداری شهری هیچ راهکاری در این مقطع صادر نمی‌کند بلکه راهبردهایی را نشان داده و شهر را به سمت اهداف مدنظر سوق می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به سیاست جدیدی که تحت عنوان سیاست بازآفرینی مطرح شده است، گفت: این سیاست می‌تواند خلأ گذشته نسبت به کیفیت‌ها را جبران کند.

ایزدی عنوان کرد: به نظر می‌رسد در برنامه‌ریزی‌های قبلی کیفیت‌ها از جمله ایمنی، امنیت و سایر کیفیت‌ها مغفول واقع شده، این در حالی است که مؤلفه‌های ذکر شده به عنوان کیفیت بسیار حائز اهمیت بوده و حیاتی است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از تفاوت‌های جدی سیاست بازآفرینی با سایر سیاست‌ها این است که این سیاست سعی دارد ابعاد مختلف مؤثر بر فرآیند توسعه را توأم باهم نگاه کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تصریح کرد: در سیاست بازآفرینی مسیر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی توأم با هم در نظر گرفته می‌شود.

ایزدی ادامه داد: اعتقاد بر این است که توجه توأمان به این شاخص‌ها می‌تواند جامعه را به سمت واقعیت‌های زندگی و اهدافی که پیش رو دارند، سوق دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار