رئیس هیئت امنای موزه تاریخ تمدن جهان اسلام:
نایب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی و رئیس هیئت امنای موزه تاریخ جهان اسلام، قزوین را جزو شهرهای پیش‌رو جهان اسلام برشمرد که در زمینه تاریخ تمدن آثار تاریخی بسیاری دارد.
کد خبر: ۳۸۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 23 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی در مراسم امضاء تفاهمنامه احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهر قزوین بستر اجرای طرح‌های ملی و بین‌المللی را دارد چراکه از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: قزوین بیش از یک هزار آثار تاریخی داشته و نماد تمدن ایرانی و اسلامی بوده و آثار تاریخی آن با معماری اصیل ایرانی ساخته شده است.

رئیس هیئت امنای موزه تاریخ تمدن جهان اسلام تصریح کرد: ظرفیت و هویت تاریخی شهر قزوین باید با همکاری و مشارکت مسئولان شناسایی و به تمام کشور و جهان معرفی شود تا شاهد رونق گردشگری در این شهر باشیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: سرعت انجام ساخت موزه تاریخ تمدن جهان اسلام باید افزایش یابد تا این موزه الگویی برای دیگر شهرهای کشور و یا حتی دنیا شود و آرمان‌های دین مبین اسلام در جهان گسترش یابد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری قزوین با احیاء و بازسازی سرای سعدالسلطنته توانمندی ویژه خود را به تمام گردشگران و معماران نشان داد چراکه این مجموعه تاریخی ویرانه‌ای بود و امروز هر گردشگری را به شگفت می‌آورد.

نایب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری قزوین باید در جهت رونق اقتصادی و نهادینه‌سازی فرهنگ اصیل ایرانی بکارگیری شود و این مهم با تعامل مدیران محقق خواهد شد.

ابوترابی، قزوین را جزو شهرهای پیش‌رو جهان اسلام برشمرد که در زمینه تاریخ تمدن آثار تاریخی بسیاری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار