مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: جهت اسکان زنان آسیب دیده اجتماعی بی پناه، خانه های امن راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۸۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 23 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین  در اتاق فکری که به منظور راه اندازی گرمخانه زنان بی سر پناه در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که حضور زنان بی سرپناه که به هر دلیل فاقد مکانی برای بیتونه هستند، در اماکن عمومی، پارک‌ها و خیابان‌ها موجب تهدید هم برای خود فرد و هم برای امنیت عمومی جامعه است، راه‌اندازی گرمخانه برای ساماندهی آنها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر ساماندهی، غربالگری، مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای زنان آسیب‌دیده و بی پناه ضروری است، ادامه داد:‌ زندگی در چنین اماکنی می‌تواند زمینه‌ساز تغییر رفتار این افراد شده و باعث تغییر رویکرد و بازیابی هویت این افراد شود.

این مسئول افزود: هر یک از ما صرف نظر از جایگاه اداری و دولتی که داریم به عنوان یک مسلمان و شهروند ایرانی در قبال این افراد آسیب دیده باید احساس مسئولیت کنیم؛ زیرا زنان آسیب پذیر تر هستند، ضرورت راه اندازی گرمخانه برای زنان بی پناه در مقایسه با مردان بسیار جدی تر است.

مشاور استاندار در امور بانوان گفت: مسائل متعددی از جمله فرار از خانه، فقر، اعتیاد و مواردی از این قبیل باعث کارتن خوابی این زنان شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در درجه اول باید پس از جمع آوری و اسکان آنها در یک مکان امن، مراجعین غربالگری شده و نوع مشکل آنها مشخص شود، سپس توسط مددکاران خبره نسبت به آموزش و نهایتا کمک به آنها جهت بازگشت به خانواده اقدام شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مدعو از جمله اداره کل بهزیستی، دفتر امور اجتماعی، شهرداری قزوین و نیروی انتظامی نظرات کارشناسی خود را بیان کرده و جهت راه اندازی این مرکز اعلام آمادگی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار