دادستان آبیک مطرح کرد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از معرفی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب به کمپ‌های ماده 16 استان قزوین خبر داد و گفت: این افراد با دستور قضایی ترخیص می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سعید احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: معتادان متجاهر و کارتن‌خواب شهرستان آبیک با دستور قضایی به کمپ‌های ماده 16 استان قزوین معرفی و در آنجا نگهداری می‌شوند.

وی افزود: ارجاع معتادان و متجاهر و کارتن‌خواب به کمپ‌های ماده 16 نیاز به اختیار و تمایل افراد نیست بلکه به دستور دستگاه قضایی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از ادامه داد: پس اتمام دوره درمان معتادان متجاهر در کمپ ماده 16، در صورت اعلام کمپ مبنی بر ادامه درمان حضور بیماران در کمپ استمرار می‌یابند و با دستور مقام قضایی ترخیص می‌شوند.

احمدزاده اضافه کرد: نظارت بر کمپ‌های ماده 16 با دانشگاه علوم پزشکی قزوین است که در حال حاضر معتادان متجاهر و کارتن‌خواب شهرستان آبیک هم به کمپ‌های ماده 16 استان ارجاع و معرفی شده‌اند که مشکل و ممنوعیتی برای معرفی آنان وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود دو کمپ‌ ماده 15 در شهرستان آبیک بیان کرد: صدور و نظارت بر این کمپ‌ها زیر نظر بهزیستی بوده و اداره آن‌ها توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

این مسؤول افزود: افراد معتاد با تمایل و اختیار، دوره درمان را در کمپ ماده 15 سپری می‌کنند و در صورت تمایل می‌توانند نسبت به ترخیص یا ادامه درمان خود اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: طبق مصوبه استانی و توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اعلام شده که از سال آینده شهرداری‌ها برای مساعدت به کمپ ماده 15، اعتباری را باید در بودجه فرهنگی لحاظ کنند.

احمدزاده اضافه کرد: شهرداری آبیک هم در سال آینده موظف به اجرای مصوبه مذکور است.

وی با اشاره به تشکیل نشست بررسی مشکلات شهرک فردوس شهر آبیک توسط ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک و دیدار مردمی توضیح داد: مسؤولان شرعاً و قانوناً مکلف هستند تکلیف و وظایف خود را با توان حداکثری برای رفع  مشکلات ساکنان شهرک فردوس به کار گیرند.

* ساکنان شهرک فردوس آبیک فاقد امکانات هستند

این مسؤول با اشاره به نداشتن هیچ‌گونه امکاناتی در شهرک فردوس و محرومیت این شهرک افزود: از نظر تحصیلی دانش‌آموزان شهرک فردوس در مضیقه هستند و تردد دانش‌آموزان برای تحصیل به شهر آبیک به راحتی صورت نمی‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به دلیل اینکه قشر ساکن در شهرک فردوس از قشر کارگر نشین و کم‌درآمد هستند برخی از خانواده‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب نیستند و احتمال محرومیت دانش‌آموزان از تحصیل وجود دارد.

احمدزادع اضافه کرد: هر مسؤولی در جایگاه مسؤولیتی خود باید در عمل کردن به مصوبات به تصویب رسیده در ستاد امر به معروف و نهی ا‌ز منکر شهرستان آبیک در خصوص رفع مشکل ساکنان شهرک فردوس گام بردارد.

وی شهرک فردوس را فاقد امکانات و فضای فرهنگی ذکر و خاطرنشان کرد: اگر مسؤولی در رفع مشکل مردم گام بر ندارد در واقع غاصب سمت مسؤولیتی خود است و این مهم نوعی خیانت به مردم محسوب می‌شود.

این مسؤول با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی بسیاری لازم است در نقاط محروم توسط مسؤولان آبیک به اجرا در آید تا وضعیت فرهنگی بهبود یافته و به حالت عادی بازگردد گرچه زمان‌بر بوده اما با عزم و اراده عملی امکان‌پذیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار