رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی اعلام کرد:
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های فرهنگیان جهان اسلام به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان در راستای رویداد مشهد 2017 خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 04 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایسنا دکتر حسین مجتبوی، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان چون یک دانشگاه ماموریتگرا با محوریت تعلیم و تربیت است، پیشنهاداتی به کارگروه پایتخت معنوی جهان اسلام، وزیر ارشاد و استانداری ارائه داده است و برگزاری نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های فرهنگیان جهان اسلام مهم‌ترین آن‌ها است. 
وی افزود: برگزاری این اجلاس زمینه لازم را برای مشورت و هم‌افزایی دیدگاه‌های دانشگاه‌های با محور تعلیم و تربیت در جهان اسلام فراهم می‌کند. و در صورت برگزاری این اجلاس دبیر خانه دائم آن در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تاسیس می‌شود که سالانه در یکی از کشورهای اسلامی برگزار شود.
مجتبوی خاطرنشان کرد: سال 2017 فرصت مناسبی برای خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است تا پتانسیل، استعدادها و شرایط فرهنگی و اجتماعی خود را به جهانیان نشان دهد. 
وی افزود: وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در مشهد پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ایران است و سالانه میلیون‌ها زائر را به خود جذب می‌کند و وجود شخصیت‌های فرهنگی نظیر حکیم فردوسی تنها بخشی از ظرفیت‌های خراسان رضوی است.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت، همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی با همکاری موسسه بنیان، برگزاری مصاحبه حدود 2هزار و 400 دانشجو ماده 28 از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در 6 ماهه دوم سال است.
وی بیان کرد: در روز‌های آخر سال نیز سالگرد تدفین شهدای گمنام را در پردیس شهید بهشتی خواهیم داشت. همچنین نشست تخصصی چگونه خشونت را کنترل و مدیرت کنیم که مقدمه‌ای برای همایش بزرگ در اردیبهشت ماه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار