دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هویت ملت ایران در جهاد و مبارزه با نظام سلطه است، عنوان کرد: باید ببینیم دستاورد مذاکره چیست و برای چه با دشمن مذاکره می‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 06 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در کنگره ملی شهیده شاخص  کشور شهیده رضایی که در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه با ظهور هر مرد بزرگی ، یک بانوی فداکار نیز در کنار آن قرار داشته است، عنوان کرد: حضرت خدیجه در کنار پیامبر، حضرت زهرا(س) در کنار حضرت علی(ع) و حضرت زینب(س) در کنار امام حسین تنها بخشی از این حقیقت بزرگ است.
وی با بیان اینکه این روند امروز نیز ادامه داشته و هر مرد بزرگی به همراه یک زن مقاوم و فداکار تاریخ ساز و تحول آفرین بوده است، عنوان کرد: اهمیت پدیده خانواده در اسلام نیز گواه روشنی بر اهمیت این جایگاه است.
رضایی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانست پیوندی دوباره بین اسلام و سیاست ایجاد کند و باعث شود تا با این این پیوند نگاه دنیا نیز به دین  سیاست تغییر کند و همین امر نیز مهم ترین عامل برای مبارزه دشمنان با انقلاب اسلامی شد تا تلاش کنند این انقلاب به هدف واقعی خود نرسد.
وی اضافه کرد: تعدادی انسان آزاده از ابتدای راه انقلاب تا به امروز از خود هزینه های زیادی برای انقلاب دادند تا انقلاب به سر منزل مقصود خود برسد و در این مسیر هیچ عاملی نتواند آن را متوقف کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اینکه باید به دنبال پیاده کردن همان نگاهی باشیم که انقلاب از ابتدا به دنبال آن بود، تصریح کرد: همه ما با انقلاب اسلامی هویت دار شده و شناسنامه خود را یافتیم.
 
انقلاب اسلامی با ظهور خود هویت را به این ملت برگرداند 

وی عنوان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی تمام هویت این ملت در زیر سایه نظام سلطه و استکبار و کشورهایی همچون امریکا و انگلیس تعریف می شد و آنچه از آن به عنوان ایرانیت میخوانیم معنایی نداشت اما انقلاب اسلامی با ظهور خود هویت را به این ملت برگرداند.
رضایی بیان کرد: ملت ایران تا پیش از انقلاب هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشت اما انقلاب و بازتعریف هویت ایرانی باعث شد تا ملت خود را یافته و برای سرنوشت خود به دنبال تصمیم باشد.
وی پیروزی در برابر نظام سلطه و دست نشانده آن یعنی صدام را در 8 سال دفاع مقدس یک پیروزی بزرگ دانست و ادامه داد: آنچه برای ما مهم تر و با ارزش تر است و باید از آن به عنوان فتح الفتوح یاد کنیم تربیت جوانان و شهدایی همچون باکری، بابایی، بهشتی و رضایی ها بود.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هویت  اصلی این ملت در مبارزه و جهاد نهفته است، تصریح کرد: اگر از مبارزه دست بکشیم دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم و ملتی که آزاد و مستقل نباشد هرگز هویت نداشته و در میان دیگران نیز دیده نخواهد شد.
رضایی اشاره کرد: آنچه باعث شده تا امروز در دنیا شناخته شویم و به هویت ما تبدیل شود مبارزه با نظام سلطه و استکبار است.
وی گفت: محاصره اقتصادی و مبارزه نظامی و فرهنگی تنها بخشی از تلاش دشمن برای مبارزه با ملت ایران و یستادگی در برابر موفقیت انقلاب اسلامی است و در این مسیر از هر ابزاری که توانایی ضربه زدن را داشته باشد استفاده کرده اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز مبارزه اصلی ما، تحریم‌شکنی و بی‌اثر کردن فرهنگ تهاجم دشمن است و پیروزی در این عرصه به مثابه همان آزادسازی خرمشهر خواهد بود.
 
وحدت، عزت ملی و پیشرفت در سایه هویت انقلابی و اسلامی محقق می شود  

وی با بیان اینکه مهم‌‎تر از شکستن تحریم‌ها حفظ هویتی است که سالهاست آن را کسب کرده ایم، اضهار کرد: وحدت، عزت ملی و پیشرفت در سایه هویت انقلابی و اسلامی محقق می شود .
رضایی  تأکید کرد: امروز باید در کنار مبارزه با نظام سلطه و شعار « مرگ بر امریکا» فقر و بیکاری را نیز از کشور بیرون کنیم.
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد پول ملی ما با امارات متحده مقایسه شود، یک ذلت بزرگ است، خاطرنشان کرد: عزت در اقتصاد نیازمند ورود صنایع کشور به بازارهای جهانی است و تنها در این صورت می توان اقتصاد را متحول کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه باید به جوان دارای هویت و روحیه انقلابی میدان داد، بیان کرد: اگر جوانان ما با هویت و غیرت دینی وارد عرصه‌های صنعت و کشاورزی شوند، مطمئن باشید موفقیت‌های آنها کمتر از موشک‌سازی نخواهد بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها و توان مردم در اقتصاد مقاومتی بهره گرفت، افزود: با یک برنامه ریزی مدون و صحیح میتوان همه منازل را به محیط کسب و کار تبدیل و همه مردم را در موفقیت اقتصادی کشور کرد.
وی با اشاره به اینکه حفظ هویت ربطی به عدم ارتباط با خارج از کشور نیست، اضافه کرد: هیچ کس با ارتباط با کشورهای دیگر و مذاکره با آنها نیست اما باید ببینیم تا دستاورد مذاکرات برای کشور چه بوده و چقدر توانسته ایم با این مذاکرات هویت و اقتدار ملت را حفظ کنیم.
رضایی با اشاره به اینکه مذاکره و دیپلماسی باید زمینه ساز هویت ملی باشد، تأکید کرد: زمان دادن به امریکا که در هرحال به دنبال ایستادگی در برابر انقلاب اسلامی ایران و این ملت بزرگ است یک اشتباه بزرگ خواهد بود.
وی  در پایان با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا اقتصاد ما نیز مانند دفاع و سیاست رشد کند، یادآور شد: معرفی بزرگانی همچون شهیده رقیه رضایی، باکری‌ها و سایر شهدای والامقام می‌تواند تحولی عظیم در جوانان کشور ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار