توسط مجمع آیینی کمیت صورت می‌گیرد؛
دبیر مجمع شعرای آیینی کمیت هدف تشکیل این مجمع را تعالی و رشد شعرای آیینی استان قزوین دانست.
کد خبر: ۳۹۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 09 March 2017
علی جلیلوند، دبیر مجمع شعرای آیینی کمیت در گفت‌وگو با تابناک قزوین با بیان اینکه دومین شب شعر مجمع آئینی کمیت با عنوان « مادر آسمان » شب گذشته در تالار حافظ قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجمع کمیت یک مجمع مردمی است که بر اساس منویات انقلاب اسلامی و دستوراتی که از سوی مقام معظم رهبری در خصوص شعر انقلابی و آیینی صادر شده تشکیل شده است.
وی با تأکید بر اینکه اصالت این مجمع، مردمی است، افزود: هدف مجمع کمیت تعالی  و رشد سطح شعر استان با محوریت شعرای بومی و استانی است.
جلیلوند شناسایی شعرای آیینی استان قزوین را از دیگر اهداف این مجمع دانست و ادامه داد: عرضه اشعار این شعرا از طریق جامعه مداحان و بسیج مداحان با هدف تعالی شعر و ادبیات از دیگر اهداف این مجمع است.
وی با اشاره به اینکه تا به امروز یک شب شعر، یک همایش و یک جلسه صمیمی با حضور شعرای آیینی و مداحان استان قزوین برگزار شده است، ادامه داد:هدف ما این در این مجمع این است که  شعر شعرا به گوش مداحان استان برسد و آثار خوب نیز چاپ خواهد شد.
دبیر مجمع شعرای آیینی کمیت  با اشاره به اینکه 30 شاعر آیینی استان قزوین با مداحان مطرح کشورارتباط دارند ، ادامه داد: این مجمع آمادگی مشارکت با نهاد ها و دستگاههای مربوطه در سطح آستان برای برگزاری جلسالت هفتگی را دارد.
جلیلوند پتانسیل‌های استان را حوزه‌ شعر آیینی فوق العاده دانست و افزود: در سطح استان 200 شاعر آیینی را شناسایی کرده ایم که با بررسی های انجام شده حدود 30 نفر از آنان با ظرفیت بالایی در حال کار هستند و با تهران و مراکز شعر پژوهی کشور ارتباط مستقیم داشته و برای مداحان و ذاکران مطرح کشور شعر می سرایند.
وی  با اشاره به اینکه شاعران شعر آیینی استان متاسفانه گمنام هستند و نامی از آنها برده نمی شود، اضافه کرد: گام بعدی مجمع شعرای آیینی کمیت پس از برگزاری شب شعر، برگزاری کلاسهای آموزشی تخصصی  با استفاده از پتانسیل شعرای بومی استانی است.
دبیر مجمع شعرای آیین کمیت در خصوص مشارکت حوزه هنری و سایر دستگاه ها با این مجمع بیان کرد: از آنجا که دستگاههای مربوطه اذعان دارند فعالیت مجمع شعر آیینی کمیت فعالیت مؤثری است ، ارتباط خوبی با شعر آیینی در سطح استان بر قرار کرده اند و در جلسات مجمع شرکت و مشارکت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار