فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین:
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت:با حضور موثر پلیس در صحنه و افزایش کشف ۱۵۰۳ درصدی انواع مواد محترقه در استان برای مقابله با حوادث خطر ساز در چهارشنبه آخر سال آمادگی داریم.
کد خبر: ۳۹۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 13 March 2017
به گزارش تابناک زا قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سردار مهدی محمودی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل مجتمع شهید آقایی فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی استان قبل از برخورد پلیس با جرائم، پیشگیری از آن را در اولویت برنامه های خود در سال جاری قرار داد و تلاش می کنیم با فرهنگ سازی و برگزاری دوره های آموزشی از میزان جرائم کاسته شود.  

وی افزود: با تعامل بیشتر دستگاه های متولی قادریم ضریب امنیتی استان را افزایش داده و قزوین را به استانی مطلوب برای زندگی تبدیل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، کاهش سرقت، مواد مخدر، مقابله با کالای قاچاق، آموزش و کاهش تلفات جاده ای را از شاخص ترین برنامه های نیروی انتظامی در سال جاری عنوان کرد.

کاهش ۱۲ درصدی سرقت در قزوین

سردار محمودی از کاهش ۱۲ درصدی وقوع سرقت در استان هم خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش هشت درصدی وقوع سرقت منازل و ۹ درصدی سرقت مغازه ها و واحدهای صنفی، و کاهش هشت درصدی اماکن خصوصی و ۲۳ درصدی اماکن دولتی بوده ایم.

وی یادآور شد: در سالهای ۹۴ و ۹۵ مجموعا ۲۷ درصد کاهش وقوع سرقت در استان را شاهد بودیم که این میزان ۴ برابر استاندارد کشوری است.

سردار محمودی بیان کرد: در پی وقوع سرقت از دو بانک در شهرستان تاکستان و وقوع سرقتی مشابه در بانک یکی از استان های همجوار، تحقیقات وسیعی توسط کارآگاهان پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد.

وی بیان کرد: با دستگیری یکی از متهمان در یکی از استانها با انتقال متهم به قزوین، این سارق سابقه دار ضمن اعتراف به وقوع سرقت، ۲ تن از سارقان را نیز معرفی کرد و با هماهنگی انجام شده هر ۲ سارق در استان های مختلف شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قزوین ادامه داد:این باندهمچنین ۵ فقره سرقت ناموفق و ۶ فقره سرقت موفق دراستان‌ های مختلف داشتند که در مجموع ۱۲ میلیارد ریال از بانک‌ها سرقت کرده بودند.

سردار محمودی تصریح کرد: برای کاهش سرقت از بانک ها افزایش ضریب ایمنی این مراکز بسیارمهم است که باید از سوی مدیران شعب ابزار آن تامین شود.

وی بیان کرد: در این راستا برای افزایش ایمنی بانک ها با هماهنگی دستگاه قضایی و مصوبه شورای تامین استان یک ماه به بانک ها فرصت داده ایم تا وضعیت امنیتی خود را بالا ببرند در غیر اینصورت پلیس اقدام به پلمپ شعب نا ایمن خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرماندهی انتظامی استان در خصوص کشف و دستگیری‌ در حوزه مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت وارد کار شده بطوری که از ابتدای سال جاری تاکنون میزان کشفیات مواد مخدر ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش ۹۶ درصدی کشف سوخت قاچاق در استان خبر داد و گفت:در سال جاری شاهد کاهش ۲۲ درصدی تلفات جاده‌ای، ۱۸ درصدی مجروحان و ۱۰ درصدی کشته شدگان سوانح هستیم.

فرمانده انتظامی استان در خصوص تماس ها و گزارش های مردمی به پلیس ۱۱۰ نیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۴۷ درصد عملیاتی، ۴۸ درصد منجر به راهنمایی و ارشاد شد و پنج درصد از این تماس ها هم غیر قابل رسیدگی بوده است.

سردار محمودی در ادامه از کسب رتبه نخست طرح سراسری حفظ قرآن کریم در بین رده های نیروی انتظامی کشور خبر داد و گفت: نیروی انتظامی استان موفق به کسب رتبه اول کارنامه یگانی و رتبه سوم اقدام های هفته ناجای استان در بین استان های دیگر کشور شده است.

وی اظهار کرد: استان قزوین در هفته نخست نوروز ۹۵ رتبه نخست کاهش تصادفات در کشور را هم به خود اختصاص داد.

افزایش کشف ۱۵۰۳ درصدی انواع مواد محترقه

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با افزایش کشف ۱۵۰۳ درصدی انواع مواد محترقه در استان نسبت به کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال اقدام کرده ایم.

برخورد قاطع  پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال

سردار محمودی با تاکید بر اینکه تامین نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی مهمترین اولویت کاری پلیس در این ایام است خاطرنشان کرد: پلیس با رانندگان خودرو هایی که موجب برهم زدن نظم و امنیت شهر شوند علاوه بر اعمال قانون و توقیف خودرو، راننده خاطی را نیز تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد:نیروی انتظامی قزوین باآمادگی کامل و انجام اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری افرادی که در زمینه تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه فعالیت می کنند، تلاش خود را به کار می گیرد تا این روز با امنیت کامل و رضایت خاطر مردم سپری شود.

وی بیان کرد:استان قزوین باداشتن محورهای مواصلاتی ملی جایگاه شاخصی در کشور داردلذا برای تامین آسایش و ایمنی مسافرانی که از این محورها عبور می کنند تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده که با اجرای آن خدمات مورد نیاز مردم در ایام نوروز بخوبی ارائه خواهد شد.

سردار محمودی گفت: در این راستا به منظور کاهش آمار مجروحان و تلفات جاده ای در سوانح مقرر شده است بستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب نیز اجباری شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود:طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفندماه با مشارکت دستگاه های امدادی و خدمات رسان آغاز خواهد شد و با استقرار ماموران پلیس راه در محورهای اصلی و فرعی نسبت به ایمن سازی و روان سازی ترافیک در جاده ها اقدام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به ترافیک ایجاد شده در مسیرهای درون شهری از شهروندان انتظار داریم در روزهای پایانی سال از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به کاهش ترافیک شهری کمک کنند.

سردار محمودی یادآور شد: به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده های احتمالی از تمامی شهروندان انتظار داریم در هنگام خرید و پرداخت هزینه های خود از دادن کارت های اعتباری به فروشندگان خودداری کرده و رمز کارت را خودشان وارد کرده و هزینه ها را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار