دبیر حزب موتلفه استان قزوین با اشاره به اینکه شرایط نشان می دهد وحدت در جریان اصولگرایی استان قزوین در حال شکل گیری است، عنوان کرد: با شرایط موجود، جریان اصولگرایی با لیست واحدی در انتخابات شورا وارد می شود.
کد خبر: ۳۹۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 15 March 2017
محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب موتلفه استان قزوین در گفتگو با تابناک قزوین با اشاره به لزوم وحدت جریان اصولگرایی در استان و سطح کشور، اظهار کرد: طبیعی است که وحدت و هم‌افزایی اصولگرایان در انتخابات یک امر روشن و بدیهی است و در سایه راهبرد هم‌افزایی اصولگرایان می توانند حوزه نفوذ خود را در نگاه مردم وسعت و عمق ببخشند و در انتخابات ها هم به موفقیت دست پیدا کنند.
وی افزود: وحدت در اجرا و عملیات ممکن است با تاکتیک های مختلفی صورت بگیرد و اتخاذ این تاکیتکها لزوماً به عنوان تفرق نیست بلکه ممکن است در اصل انتخابات ریاست جمهوری گزینه های متفاوتی وجود داشته باشد .
شفیعی‌ها ادامه داد: آنچه مهم است و طبیعتا انتظار می رود و باید اصولگرایان به آن پایبند باشند رصد دائمی و لحظه به لحظه متغیرهای انتخابات تا زمان ورود به فضای انتخابات است.
وی عنوان کرد: اصولگرایان باید تمام فعل و انفعالات رقیب را رصد بکنند و بر اساس فضایی که در جامعه وجود دارد و رفتارهایی که رقیب بروز می دهد تاکتیک مناسب با آن را انتخاب کنند.
دبیر حزب موتلفه استان قزوین با اشاره به اینکه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری تحلیل های متفاوتی وجود دارد، تأکید کرد: یک تحلیل این است که اگر همه دست به دست هم بدهند و تنها با یک گزینه حضور پیدا کنند موفقیت را افزایش میدهد.
وی بیان کرد: تحلیل دوم که جای تأمل دارد این است که اگر تعدد محدودی از کاندیدا وجود داشته باشد و این کاندیداها بتوانند بدون آسیب رساندن به یکدیگر در حوزه تبلیغات و مناظرات مبانی اصولگرایی را ارائه داده و تصویر روشن و دقیقی از عملکرد رئیس جمهور ارائه دهند موحب بالارفتن رای اصولگرایی و یا حداقل کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم خواهد شد.
هیچ اصولگرایی حق ندارد اصولگرای دیگری را مورد هجمه قرار دهد
شفیعی‌ها اضافه کرد: در هم افزا بودن اصولگراها شکی نیست و هیچ اصولگرایی حق ندارد اصولگرای دیگری را مورد هجمه قرار دهد اما در اینکه برای ورود به انتخابات از تاکتیک های متفاوتی می توان استفاده کرد این هم درجای خود قابل تامل است و الزاماً نباید حضور چند گزینه اصولگرا در انتخابات را تفرقه بدانیم بلکه ممکن است تاکتیک باشد و این تاکتیک نیز در وقت خود اثرگذاری لازم را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه منطق  و عقلانیت حکم می‌کند وحدت و همگرایی در جریان اصولگرایی وجود داشته باشد، تصریح کرد: ممکن است در حال حاضر این وحدت صورت واقعی خود را بروز نداده باشد اما در عرصه انتخابات شورا نزدیک به واقع است و به زودی این اتفاق روی خواهد  داد.
دبیر حزب موتلفه استان قزوین گفت: البته در انتخابات شورا به دلیل تعدد کاندیدا و ریسکی بودن، سلایق متفاوت وحود دارد و تا این سلایق رایزنی های لازم را انجام داده و نقطه نظرات همدیگر را بتوانند بشنوند و به جمع بندی برسند شاید زمان ببرد اما باور داریم که این اتفاق صورت خواهد گرفت و جریان اصولگرایی با لیست واحدی به میدان خواهد آمد.
وی گفت: ممکن است لیست های فرعی هم ارائه شود اما با توجه به علائم موجود امیدواریم جریان سیاسی اصولگرایی با یک لیست واحد به میدان بیاید.
شفیعی‌ها با اشاره به شکل‌گیری جمنا نیز عنوان کرد: جمنا به عنوان یک ظرفیت جدید در حوزه اصولگرایی کشور متولد شده و امری مبارک و ارزشمند است و ان‌شالله بتواند در مسیری که در پیش گرفته موفق باشد ولی بدلیل تولد تازه او و نوزاد بودنش زمان می برد تا جا افتادگی  پختگی لازم را پیدا کند.
وی اضافه کرد: در این که جمنا یک ظرفیت جدید در مجموعه اصولگرایی است شکی نیست و ما باید حضور آنها و این اعلام موجودیت را به فال نیک بگیریم و ان شالله به موفقیت برسد.
مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: به طور طبیعی موفقیت جریان جمنا در انتخابات ریاست حمهوری بستگی به اتخاذ سیاست های درست در بالا است و اگر این افراد بتوانند با دقت نظر کار را پیش ببرند زمینه موفقیت وجود دارد اما در اینکه یک مجموعه جدیدی است باید به تصمیم گیری های منطقی و عقلانی شورای مرکزی و تصمیم گیران اصلی این جمع  امیدوار باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار