مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در نوروز سال گذشته یک میلیون نفر در طرح آرامش بهاری شرکت کرده و از برنامه های فرهنگی و دینی استفاده کردند.
کد خبر: ۳۹۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن اداره اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد اظهارداشت:باید در حوزه وقف به نیازهای کنونی مردم هم پاسخ دهیم و بدانیم در حوزه وقف فقط پرداختن به مسائل مربوط به مسجد، حسینیه، عزاداری ها کافی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه باید با کمک رسانه ها بتوانیم خیرین را به سمت وقف در حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بیماری های صعب العلاج، نیازهای جدید هدایت کنیم تا از چیزی غفلت نشود.

وی اضافه کرد: رسانه ها با قلم خود می توانند در ترویج فرهنگ وقف و توجه به نیازهای کنونی موثرباشند و نقش آفرینی کنند.

طرح آرامش بهاری در ۹۰ امامزاده استان قزوین

عادل تصریح کرد:درایام تعطیلات نوروزی بااجرای طرح آرامش بهاری در۹۰ امامزاده استان زمینه فعالیتهای فرهنگی در این اماکن مقدس فراهم می شود.

وی گفت: طرح آرامش بهاری در ۶۴ بقعه در شهرستان قزوین، ۱۲ بقعه در تاکستان، ۱۱ بقعه در بویین زهرا، دو بقعه در شهرستان البرز اجرا می شود و تمامی محور برنامه ها فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در این ایام ۸۱ مبلغ به اماکن مقدس اعزام می شوند که ۲۰ نفر از حوزه علمیه، ۴۴ نفر مبلغ بومی و ۱۷ نفر روحانی مستقر در اجرای طرح آرامش بهاری مشارکت می کنند.

مراسم تحویل سال در کنار امامزاده ها

حجت الاسلام عادل بیان کرد: در کنار اجرای طرح آرامش بهاری در لحظه تحیول سال هم برنامه ویژه ای در امامزاده حسین(ع) برگزار می شود که در آم قرائت زیارت آل یاسین، تلاوت قرآن و سخنرانی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد:همچنین در ۷۷ بقعه مذهبی امکاناسکان موقت زائران فراهم شده و با برپایی ایستگاه صلواتی در ۲۳ بقعه برپایی خیمه های معرفت در ۲۸ بقعه نیز پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در این خیمه ها غرفه های مشاوره، مشاوره وقفریال کودک و پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی هم پیش بینی کرده ایم.

حجت الاسلام عادل از برگزاری ۲۸ نمایشگاه آرامش بهاری هم در امامزاده ها خبر داد و اظهارداشت: در ۱۴ امامزاده استان هم مسابقات فرهنگی روزانه اجرا می شود.

وی بیان کرد: همچنین در ۲۳ امامزاده غرفه های حجاب و عفاف برپا می شود و در ۱۸ بقعه نماز جماعت صبح و ۸۲ امامزاده نماز جماعت صبح و ظهر و عصر و در ۹۰ امامزاده نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهارداشت: با توزیع بسته ها و محصولات فرهنگی تعداد ۱۰ هزار نقشه معرفی امامزاده ها و بناهای مذهبی استان تهیه شده که در اختیار زائران و مسافران نوروزی را دارد.

حجت الاسلام عادل گفت: ۱۰۰۰ جلد قرآن کریم و ادعیه نیز تهیه شده و به همراه چادرهای نماز در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از دیگر کارهای فرهنگی انجام شده است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷۵۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد:دراین مسابقات ۳۱۰۹ نفر شرکت کردند وبعداز تصحیح سوالات تعداد ۲۷۲۰ نفر رتبه بالای ۷۰ گرفتند که به آنها گواهی رسمی داده خواهد شد.

یک میلیون نفر در امامزاده های استان حضور یافتند

حجت الاسلام عادل در خصوص استقبال زائران از طرح های آرامش بهاری گفت: در سال گذشته یک میلیون نفر در مدت ۲۰ روز ایام نوروز در امامزاده ها حضور یافتند و از برنامه های فرهنگی و مذهبی بهره بردند.

وی اضافه کرد: توجه به ظاهر آراسته خادمان و نوع رفتار آنها در برخورد با زائران و مسافران نوروزی بسیار مهم است که در این راستا با برگزاری گلاس های آموزشی نسبت به ارتقاء سطح دانش و نوع رفتار خادمان برای تکریم ارباب رجوع اقدام کرده ایم.

عادل گفت: ۳۰۰ خادم افتخاری در استان در امامزاده ها مشغول خدمت رسانی به زائران هستند و تاذ سال ۱۴۰۰ باید بیشتر امور اماکن مذهبی و امامزاده ها توسط خادمان افتخاری صورت گیرد و ما نیز به این سمت حرکت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از مجموع درآمدهای امامزاده ها و اماکن مقدس حدود ۴۰ درصد در امور عمرانی، ۳۰ درصد در امور جاری، ۲۰ درصد امور فرهنگی هزینه می شود و۱۰ درصد به خزانه دولت واگذار می شود.

عادل ساماندهی وزرودی و اطراف امامزاده حسین(ع) و سایر بقاع شاخص استان را از دیگر برنامه های اوقاف در سال اینده است تا زیبایی و شان این مکانهای مذهبی هم حفظ شود.

در انتخابات بیطرفی کامل را رعایت می کنیم

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بااشاره به انتخابات سال اینده هم اظهارداشت: به عنوان دستگاه دولتی با رعایت بیطرفی کامل اجازه نخواهیم داد امکانات این اداره در اختیار گروههای سیاسی قرار گیرد و در این زمینه مطابق قانون رفتار خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار