امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: طلبه‌ها نباید تنها به فراگیری دروس رایج حوزه اکتفا کنند و ضروری است علاوه بر آن در فراگیری زمینه‌های دیگری از علوم دینی مبادرت ورزند.
کد خبر: ۳۹۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از طلاب ممتاز حوزه علمیه قزوین که در دفتر نماینده ولی‌‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: طلبه‌ها نباید تنها به فراگیری دروس رایج حوزه اکتفا کنند و ضروری است علاوه بر آن به فراگیری زمینه‌های دیگری از علوم دینی مبادرت ورزند.

وی توجه به محوریت ولایت و امامت را برای طلاب ضروری دانست و تصریح کرد: اگر موضوع ولایت در زندگی ما شاخص و برجسته باشد، از امتیاز ولایی بودن برخوردار می‌شویم و این مهم زمینه فهم و فراگیری عمیق مفاهیم دینی را برای طلاب فراهم می‌آورد.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان قزوین با بیان دومین ویژگی طلبه ممتاز، بیان کرد: طلبه ممتاز کسی است که در پی فراگیری علوم ربانی باشد، چرا که این رسالت مورد تأکید امیرالمؤمنین‌(ع) است و سایر علوم بدون علوم ربانی ما را صاحب امتیاز و برتری نخواهد کرد.

عابدینی بهره‌مندی از حکمت قرآنی را ویژگی دیگر طلبه ممتاز معرفی کرد و افزود: خداوند حکمت را خیر کثیر معرفی می‌کند و این تعریف حق‌تعالی نشان دهنده اهمیت حکمت است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امام علی‌(ع) می‌فرماید اگر حکمت بر کوه‌ها افکنده شود، کوه‌ها را متزلزل می‌کند و اگر محبت من به کوه برسد، کوه را متلاشی می‌کند.

عابدینی عنوان کرد: اگر علوم ما حکیمانه نشود، دستمان خالی است و امتیاز یک طلبه این است که حکیمانه زندگی کند و در روایات داریم که اگر کسی چهل شبانه‌روز همه کارهایش را خالصانه برای رضای خدا انجام دهد، حکمت از قلبش به زبانش جاری می‌شود.

وی بهره‌مندی از شرح صدر را هم برای طلاب ضروری عنوان کرد و افزود: حضرت موسی‌(ع) برای ارشاد فرعون از خداوند شرح صدر طلب کرد و خداوند به ایشان این نعمت عظیم را عنایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: هر آیه از قرآن را که درک کنیم، ایمان داشته باشیم و شیرینی آن را بچشیم شرح صدرمان افزایش می‌یابد و پیغمبر‌(ص) که آیه آیه قرآن را چشیده و درک کرده است، قطع به یقین از شرح صدر بسیار بالایی برخوردار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار