دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز قزوین خبر داد
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین با اشاره به آمار کشف قاچاق کالا و ارز طی 11 ماه سال جاری گفت: تعداد پرونده‌های متشکل در سال 95 رشد 30 درصدی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۹۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یوسف جهانی‌پور در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به آمار کشف قاچاق کالا و ارز طی 11 ماه سال جاری اظهار داشت: تعداد پرونده‌های متشکل در سال گذشته، 621 فقره بوده که این آمار در سال 95 رشد 30 درصدی را به خود اختصاص داده و به 807 فقره رسیده است.

وی در خصوص خودروهای توقیف شده در استان قزوین افزود: تعداد خودورهای توقیف شده در سال گذشته، 533 فقره بود که در سال جاری به عدد 450 فقره رسید.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین با اشاره به متهم‌های دستگیر شده در این زمینه بیان کرد: تعداد متهمان مرد دستگیر شده در سال گذشته،821 نفر بود که در سال جاری به عدد 896 نفر رسیده است.

جهانی‌پور ادامه داد: همچنین تعداد متهمان زن در سال گذشته، 23 نفر بود که در سال جاری به 24 نفر رسیده است.

این مسؤول با اشاره به کشفیات مقایسه‌ای کالای قاچاق در استان قزوین عنوان کرد: تجهیزات جانبی ماهواره ضبط شده در سال گذشته، دو هزار 968 فقره بوده است که این آمار در سال جاری رشد 199 درصدی به خود اختصاص داده و به عدد هشت هزار و 862 فقره رسید.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین با اشاره به کشف سیگارهای قاچاق در استان گفت: 148 هزار و 398 پاکت سیگار قاچاق در سال گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی ضبط شد که این آمار در سال جاری به 815 هزار و 664 پاکت سیگار رسیده است.

جهانی‌پور در خصوص قاچاق کفش در استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته شاهد کشف 704 جفت کفش بوده‌ایم که امسال به دو هزار و 495 جفت رسیده و رشد 254 درصدی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در سال گذشته موفق به کشف سه هزار و 714 فقره کیف قاچاق بوده‌ایم که در سال جاری این عدد رشد 70 درصدی به خود اختصاص داده و به عدد 6 هزار و 297 فقره رسیده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین با اشاره به آمار قاچاق مواد اولیه چرم‌سازی مطرح کرد: در سال گذشته شاهد قاچاق یک هزار و 332 کیلوگرم از این مواد بوده‌ایم که امسال قاچاق این مواد به یک هزار کیلوگرم رسیده است.

جهانی‌پور در خصوص قاچاق کود شیمیایی در استان قزوین بیان کرد: 193 هزار و 100 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در استان ضبط شد که به دلیل اعتراض کشاورزان نسبت به وجود کود شیمیایی قاچاق، با تلاش‌های بی‌وقفه مسؤولان اجرایی این مقدار در سال جاری به 490 هزار کیلوگرم رسید.

این مسؤول از رشد 100 درصدی کشف تجهیزات پزشکی قاچاق در استان قزوین خبر داد و گفت: در سال گذشته هیچ تجهیزات پزشکی قاچاق در قزوین کشف نشد، اما امسال با همت مسؤولان شاهد کشف 598 فقره تجهیزات پزشکی بوده‌ایم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین در خصوص هماهنگی‌هایی که باید در سال 96 صورت گیرد، گفت: هماهنگی و ارتقای سطح تعامل و همکاری با دستگاه‌های ذیربط در استقرار و به‌کارگیری کامل سامانه‌ها و همچنین توسعه گسترده عمل در تشویق نظام‌مند دستگاه‌ها و عوامل انسانی موفق در فرآیند مبارزه با قاچاق کالا، از جمله هماهنگی‌هایی است که باید در سال آینده به منظور بهبود عملکرد انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار