رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: به اذعان مسؤولان استانداری قزوین، تا پایان فروردین ماه سال آینده کلنگ‌زنی این پروژه صورت می‌گیرد که با تحقق این مهم عملیات آن بلافاصله آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، داود محمدی در حاشیه جشن بزرگ میلاد کوثر و همایش عفاف و حجاب فاطمی شهرستان آبیک در سالن ورزشی کوثر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص پروژه انتقال آب از سد طالقان به 14 شهر و 198 روستای استان قزوین اظهار داشت: مسؤولان کشوری حاضر نبودند یک لیتر از آب سد طالقان را به استان قزوین اختصاص دهند و اذعان می‌کردند که آب این سد برای شرب 20 میلیون نفر جمعیت استان‌های تهران و کرج است و نمی‌توان آب را انتقال داد.

وی افزود: با دوندگی و پیگیری پنج ساله مجمع نمایندگان مجلس، استانداران سابق و فعلی استان قزوین و برگزاری 6 جلسه با وزیر نیرو و دو جلسه با رئیس مجلس توانستیم اختصاص 60 میلیون متر مکعب آب از سد طالقان برای استان قزوین أخذ کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر مهر ماه رئیس جمهور به استان قزوین اجرای پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین مصوب و مقرر شده بود در اسفند ماه کلنگ این پروژه به زمین زده شود.

محمدی اضافه کرد: پیمانکار مناقصه تصفیه‌خانه فاضلاب پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین مشخص شده اما در انتقال خط آب اهلیت یکی از افراد مشخص نشده و تا دو هفته آینده مناقصه این پروژه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: به اذعان مسؤولان استان قزوین، تا پایان فروردین ماه سال آینده کلنگ‌زنی این پروژه صورت می‌گیرد که با تحقق این مهم عملیات آن بلافاصله آغاز شده و آبیک نخستین شهر بهره‌مند از آب طالقان می‌شود.

* لزوم حل مشکلات موجود در کشور

این مسؤول با اشاره به تعیین 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهایی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای نیازمند سرمایه در گردشگر در کل کشور خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار و 150 میلیون تومان تسهیلات به استان قزوین تعلق گرفت که حدود یک هزار شرکت از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

محمدی بیان کرد: نیمی از چهار خطه شدن جاده آبیک به محمدیه انجام شده و مجوز لازم برای ادامه عملیات اجرایی مابقی این جاده برای سال آینده أخذ شده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: با روحیه جهادی و بسیجی می‌توان بر مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و فرهنگی فائق آمد.

محمدی ادامه داد: از 10 سال پیش مقام معظم رهبری این روزها را پیش‌بینی کرده و تهاجم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی را در نامگذاری سال‌ها با عناوین مختلف مطرح می‌کردند که لازم است این دو مقوله را جدی گرفته و در برابر دشمنان ضعف و انفعال نشان ندهیم چراکه در هر جا کوتاهی و ضعف نشان دهیم، دشمن  فشار را در همان مکان بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: نوجوانان و جوانان در دوران دفاع مقدس با عنایت الهی، توسل به ائمه‌اطهار(ع) و روحیه جهادی جنگ را اداره کردند که امروز هم با توکل بر خدای متعال، توسل به پشتیبان‌های قوی معنوی اهل‌بیت(ع)، روحیه جهادی و بسیجی می‌توان مشکلات موجود کشور را حل کرد چراکه ظرفیت بسیار بالایی برای رفع مشکلات وجود دارد و باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

* برکات نظام به برکت خون شهدا و استقامت مادران و همسران آنان است

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک هم در این جشن با بیان اینکه بانوان نقش فاطمی در نظام را بر عهده دارند، گفت: قطع به یقین خیرات و برکاتی که در نظام اسلامی به عنوان سرزمین فاطمی جاری و ساری شده به برکت خون شهدای عزیز و استقامت مادران و همسران شهدای بزگوار است.

مسلم لطفی‌زاده افزود: در برابر مادران و همسران شهدای معزز سر تعظیم فرود آورده و امیدواریم ما را مشمول دعای خیر خود قرار دهند.

گفتنی است در این همایش مادر سه شهید، کارمندان نمونه زن ادارات شهرستان آبیک، بانوان کارآفرین برتر جهاد کشاورزی، کمیته امداد و بانوان ورزشکاران نمونه شهرستان آبیک تجلیل شدند.

در این جشن که به همت سپاه ناحیه امام صادق(ع) و حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان آبیک برگزار شده بود به قید قرعه به پنج نفر کمک هزینه سفر کربلای معلی، پنج نفر کمک هزینه سفر مشهد مقدس، به هشت نفر کارت هدیه و به 20 نفر تابلوی مزین به آیات الهی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار