معاون استاندار قزوین مطرح کرد
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: 24 هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان برآورد شده که پنج هزار میلیارد تومان از این ظرفیت به بخش انرژی اختصاص یافته که باید تلاش شود تا از تمام این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.
کد خبر: ۳۹۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، هدف از تشکیل این جلسه را مرور عملکرد سال جاری این ستاد دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در استان‌ها یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود و به همین دلیل باید برای جذب سرمایه در استان راهکارهای مناسبی معرفی شود که جنبه عملیاتی داشته باشد.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاری کار دشواری است اما مدیران برای حمایت از تولید و رفع مشکلات اقتصادی استان قزوین باید تن به این سختی دهند و بستر سرمایه‌گذاری در این استان را فراهم کنند تا به سمت پیشرفت گام برداریم.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه تمام سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی مورد استقبال قرار می‌گیرند و اما اولویت با سرمایه‌گذاران داخلی است، گفت: استان قزوین ظرفیت‌های استراتژیک بسیاری در زمینه سرمایه‌گذاری دارد و اگر از تمام این ظرفیت استفاده شود، می‌توان تمام کشور را اداره کرد و 24 هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری برآورد شده که پنج هزار میلیارد تومان از این ظرفیت به بخش انرژی اختصاص یافته که باید تلاش شود تا از تمام این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.

حبیبی مطرح کرد: افزایش سرعت در رسیدگی به امور، یکپارچگی و هماهنگی در برنامه‌ریزی و عملیات و تکریم سرمایه‌گذار از اهداف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: از سال 72 تاکنون سرمایه خارجی مصوب شده 924 میلیون و 776 هزار دلار بود که 540 میلیون و 322 هزار دلار سرمایه جذب استان شده و 58 درصد از مصوبات صورت گرفته، تحقق یافته است.

محمدعلی قاسمی افزود: استان قزوین توانسته رتبه دوم جذب سرمایه خارجی را به خود اختصاص دهد که سرمایه‌گذاران خارجی در استان متعلق به 17 کشور مختلف بوده و پنج درصد از سرمایه‌گذاری کل کشور در قزوین صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تعداد 40 طرح خارجی به استان قزوین پیشنهاد شده که 20 طرح از مجموع آن اجرایی و سهم طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در اشتغالزایی چهار هزار شغل بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: در سال جاری 401 میلیون و 368 هزار دلار حجم سرمایه‌گذاری خارجی استان قزوین در سال جاری بود و 136 جلسه برای رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران تشکیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار