استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها زمینه ارائه خدمات مناسب به شهروندان فراهم شده است.
کد خبر: ۳۹۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 18 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی درهمایش شهرداران استان که در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: دولت با همه محدودیت های مالی در سال جاری توانست بخوبی عمل کند و کارهای بزرگی را به سرانجام برساند.

وی افزود:دولت باوجود مشکلاتی چون معیشت و بیکاری بااستفاده ازهمه ظرفیت های اقتصادی موجود با سیاست گذاری و برنامه ریزی درست در مسیر تقویت تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

استاندار یادآورشد: اینکه برخی برای تخریب دولت مدام از معیشت مردم و وجود بیکاری در جامعه صحبت می کنند به مفهوم این نیست که دولت به این مسائل و مشکلات بی توجه است بلکه کشور با منابع محدود با نیازها و توقعات زیادی مواجه است که به همه آنها نمی توان پاسخ داد.

از نقد منصفانه استقبال می کنیم

همتی اظهارداشت: ارزیابی عملکرد دولت باسخنرانی قابل قضاوت نیست بلکه عملکرد دولت را باید با تکیه بر شاخص های اقتصادی، منابع و امکانات در اختیار و مسائل و مشکلات جامعه سنجید و مورد ارزیابی قرار دارد و مردم بهترین قاضی و داور در این زمینه هستند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: دولت یازدهم در این مدت توانسته رشد اقتصادی را از منفی ۸/۶ به مثبت ۸/۷ برساند و در روندی صعودی قرار دهد و از تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در ابتدای این دولت پیشگیری کند که این وضعیت قابل توجه وارزشمند است و اگکر این سیسات ها نبود با بیکاری بسیار بالایی مواجه می شدیم.

وی بیان کرد: در طول ۵۰ سال گذشته در استان قزوین تعداد ۳۵۰۰ واحد تولیدی راه اندازی شده در حالی که با همه مشکلات ذکر شده از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان قزوین تاکنون ۱۵۰۰ واحد مجوز فعالیت و تاسیس دریافت کرده اند که بخش زیادی از این طرحها در حال اجرا و بسیاری نیز افتتاح شده و به بهره برداری رسیده اند.

استاندار بیان کرد: این روند رو به رشد بیانگر حرکت منطقی دولت یازدهم در حمایت از تولید دارد و این موضوع در شرایط فعلی به یک باور عمومی تبدیل شده بگونه ای که سرمایه ها به جای اینکه به سمت مشاغل کاذب مثل خرید سکه، دلار و دلالی سوق پیدا کند به سمت تولید آمده است.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم به حوزه تولید توجه جدی دارد و در این مسیر حرکت می کند و این مهم در شرایط فعلی به یک باور عمومی تبدیل شده و علامت آن ورود و استقبال روز افزون سرمایه گذاران برای سرماه گذاری در حوزه ها و بخش های مختلف است.

همتی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید تعطیل بردار نیست و در سال آینده نیز در کنار نامگذاری شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری صورت می گیرد این مهم در دستور کار دوباره دولت خواهد بود.

وی گفت: بهترین قاضی و داور برای ارزیابی کارنامه و عملکرد دولت مردم فهیم هستند که با تحلیل مسائل میتوانند قضاوت کنند که کاری شده است یا نشده است.

همتی اظهار کرد: دولت از انتقادات دلسوزانه و همراه با راهکار از سوی هرکسی که باشد استقبال می کند اما باید با ترویج فرهنگ گفتگو و رعایت متانت و ادب در بیان نظر و ارائه دیدگاه ها و انتقادات حرکت کنیم.

عملکرد شهرداران مطلوب است

همتی افزود: عملکرد شهرداران استان علیرغم کمبود منابع مالی و محدودیت ها قابل دفاع وتقدیر است و شهرداران در سال جاری توانستند در عمران و سازندگی شهرها اقدامات خوب و مناسبی داشته باشند.

وی گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده بین شهرداری های استان توزیع شد و با توجه به اینکه شهرداری ها محل رجوع دائمی مردم هستند لذا پیگیری و توجه به رعایت حقوق شهروندی و تکریم مردم در شهرداری ها باید در دستور کار باشد.

استاندار تاکید کرد: شهرداران به زیبایی و تمیزی شهرها، ساماندهی خدمات شهری در ایام تعطیلات نوروزی بیش از گذشته توجه کنند و فضا و امکانات لازم را برای خدمات رسانی بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی آماده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار