رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره‌کل دامپزشکی قزوین خبر داد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: اقدامات دامپزشکی قزوین در زمینه بهداشت طیور و آبزیان تا 300 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۹۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 18 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، وحید ابراهیم‌نژاد‌حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به اقدامات بهداشت و کنترلی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های پرندگان و بررسی مقایسه‌ای اقدامات صورت گرفته در مرغداری‌های صنعتی استان حاکی از افزایش این نظارت‌ها در مقایسه با سال 94 است.

وی افزود: بازدید، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های مختلف تشخیص بیماری‌های طیور در سال 95 در مقایسه با سال 94 بیانگر افزایش 146 درصدی در بازدید از مرغداری‌های صنعتی، افزایش 156 درصدی نمونه‌برداری و همچنین افزایش 164 درصدی آزمایش‌های صورت گرفته بر روی جمعیت طیور استان قزوین است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: همچنین اقدامات این اداره‌کل در پیشگیری از شیوع بیماری‌های آبزیان افزایش یافته و همچنین در بررسی مقایسه‌ای اقدامات لازم صورت گرفته است.

ابراهیم‌نژاد‌حمیدی عنوان کرد: در مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردابی استان قزوین در قالب بازدید، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های مختلف و تشخیص بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و انگلی آبزیان طی سال 95 در مقایسه با سال 94  افزایش داشته است.

این مسؤول ادامه داد: آمارها بیانگر افزایش 304 درصدی در مجموع اقدامات بهداشتی و کنترلی در این حوزه بوده که مؤید این مطلب عدم وقوع بیماری سپتی سمی خونریزی‌دهنده ویروسی( VHS ) در جمعیت آبزیان استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار