رئیس اداره دامپزشکی بویین‌زهرا:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: انتقال دام‌ها بدون در نظر گرفتن ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای جز هدر رفت سرمایه‌های کشور و افزایش هزینه‌های تولید نیست و تنها راه خروج از این وضعیت رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای است.
کد خبر: ۳۹۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 18 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، پیرو دستور دادستان شهرستان بویین‌زهرا در خصوص پیشگیری از جرایم حوزه دامپزشکی و انتقال بیماری‌های واگیر‌، جلسه‌ای در اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا با حضور جانشین فرماندهی و ریاست پلیس پیشگیری نیروی انتظامی این شهرستان، ریاست اداره دامپزشکی و مسؤول واحد نظارت بر بهداشت عمومی شهرستان بویین‌زهرا و فعالان خرید و فروش صبح امروز در منطقه عشرت‌آباد برگزار شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا در این جلسه گفت‌: دامپزشکی به عنوان یکی از ارگان‌های خدمت‌رسان و تأثیرگذار، نقش بسزایی در افزایش بهره‌­وری تولیدات دامی دارد.

مهدی مهرزاده افزود: اگر انتقال دام‌ها بدون در نظر گرفتن ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای به شهرستان بویین‌زهرا ادامه یابد، همچنان باید شاهد بروز بیماری‌های جدید و تشدید بیماری‌های موجود باشیم که نتیجه آن تحمیل هزینه‌های  سنگین واکسیناسیون و درمان و در نهایت خروج تولیدات دامی از چرخه تولید است.

وی اضافه کرد: این روش، جز هدر رفت سرمایه‌های کشور و افزایش هزینه‌های تولید نیست و تنها راه خروج از این وضعیت رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا در پایان ضمن تقدیر از نیروی انتظامی به جهت حمایت بی‌شائبه از بهداشت دام و تولیدات دامی خاطر‌نشان کرد: در صورت عدم همکاری هر یک از دامداران منطقه، این اداره نسبت به برخورد قاطع با دامدار متخلف اقدام می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بویین‌زهرا هم در این جلسه با اشاره به قوانین خرید و فروش دام و تذکر به حمایت قانون از تولیدات دامی گفت‌: طبق قوانین موجود، چنانچه خریداران دام دچار زیان شوند، در صورت تأیید اینکه دام فروخته شده دارای بیماری بوده‌، قانون این اجازه را به خریدار داده است که تمام زیان وارده را از فروشنده دریافت کند و فروشنده به دلیل انتشار بیماری تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

رشید تبار با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت دامی عنوان کرد: باید تمام امور بهداشتی منطقه تحت نظر مستقیم دامپزشکی باشد و در صورت حمل بدون مجوز دام‌، تمام خودروهای بدون مجوز حمل، توقیف و اعمال قانون می‌شود.

گفتنی است در این جلسه دامداران و فعالان خرید و فروش دام هم ضمن تأیید مطالب عنوان شده به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات و مشکلات موجود پرداخته خواستار حمایت دستگاه‌های مرتبط شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار