امام جمعه قزوین گفت: رییس جمهور کشور باید به جای دلخوش بودن به اجانب، دلخوش به مردم کشور و توانمندی‌های ملت باشد
کد خبر: ۳۹۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 24 March 2017
به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال جدید که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان در مشهد مقدس، اظهار کرد: باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست به دقت مطالعه کنیم و آن را نقشه راه خود و کشور  قرار دهیم.
وی در ادامه به تفسیر و تشریح برخی نکات از فرمایشات رهبری پرداخت و تصریح کرد: در فرمایشات رهبری دیدیم که ایشان بر روی اجرای دقیق و صحیح اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و از این‌که این مهم آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است، گلایه‌مند بودند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: باید ببینیم از سال گذشته که به صورت مشخص نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی سوق پیدا کرد، تا چه میزان در راستای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، حل مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال برای جوانان موفق عمل کرده‌ایم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: میزان دلگرمی مردم به امنیت شغلی، نگاه به توانمندی‌ها و تولید داخلی و توجه به نیروی انسانی توانمند، نشان دهنده میزان توجه مسئولان به اقصاد مقاومتی است که باید با بررسی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نماییم.
رییس‌ جمهور آینده کشور باید با نشاط و کارآمد باشد
وی در فراز دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات پیش رو از نگاه رهبری اشاره کرد و یادآور شد: همه می‌دانیم اگر در انتخابات تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیریم و بتوانیم آدم‌ها را از پشت رنگ آمیزی‌های تبلیغاتی بشناسیم و در نهایت انتخابی اصلح داشته باشیم، در آینده گله‌ای از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان نخواهیم داشت.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: راهنمایی‌های رهبری بر این اساس بود که ما باید رئیس جمهوری و اعضای شورایی را انتخاب کنیم که دنبال باندبازی نباشند، صادقانه کار کنند و با ظاهر سازی به دنبال گرفتن رأی ما نباشند.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که رییس جمهور آینده کشور باید بانشاط، فعال و پای کار باشد، گفت: رییس جمهور کشور باید به جای دلخوش بودن به اجانب، دلخوش به مردم کشور و توانمندی‌های ملت باشد و اگر چنین رییس جمهوری انتخاب شود می‌توانیم امیدوار باشیم که مشکلات از پیش روی جامعه برداشته خواهد شد.
وی با تأکید بر این‌که نباید در انتخاب رییس جمهور اصلح کوتاهی کنیم، عنوان کرد: اگر رییس جمهوری نگاهش به اجانب باشد تا بتواند کشور را اداره کند، نمی‌تواند برای ملت مستقل و شرافتمند ایران رییس جمهور مناسبی باشد و در نهایت این نگاه رکود، بیکاری، فقر و گرفتاری برای کشور به همراه می‌آورد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: رییس جمهور آینده ایران نباید از دشمنان واهمه داشته باشد و باید همواره در مقابل دشمنان با شجاعت رفتار نماید و قاطعیت داشته باشد.
 امام جمعه قزوین به سرمایه عظیم و توانمند نیروی انسانی کشور اشاره و اظهار کرد: کشور ما در کنار بهره‌مندی از منابع انسانی توانمند، از منابع طبیعی بسیار غنی نیز برخوردار است و در خیلی از حوزه‌ها نیز ظرفیت بسیار بالایی در سطح جهانی دارد اما برای استفاده حداکثری از آن‌ها خلأهایی داریم که مهم‌ترین آن خلأ مدیریت است.
 وی با بیان این‌که کشور ما نیازمند مدیران مستقل و دلسوز است، تصریح کرد: اگر دولتی داشته باشیم که مدیران کشور را از نیروهای مؤمن، متدین، مجرب، دلسوز و عادل انتخاب کند و از انتصاب‌های سفارشی پرهیز نماید، مشکلات حوزه مدیریتی کشور برطرف خواهد شد و از هر لحاظ در دنیا سرآمد خواهیم شد.
 خطیب جمعه قزوین استفاده از تولیدات داخلی را یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی معرفی کرد و افزود: اگر با خرید خود از تولیدات داخلی حمایت نکنیم و از محصولات خارجی استفاده نماییم، کارخانه‌های ما تعطیل و کارخانه‌های خارجی فعال خواهند ماند.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که دولت باید در مبارزه با قاچاق کالا جدیت بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: امروز در بازار مشاهده می‌کنیم که کالاهای قاچاق بسیار زیادی وجود دارد و این‌ها صدمات بسیاری را به اقتصاد کشور وارد می‌کند و مقابله با این پدیده ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: در حالی‌که در دولت شعار ارتباط با همه کشورها سر داده می‌شود اما با تعداد انگشت شماری از کشورها رابطه تجاری داریم و این موضوع فرصت‌های صادراتی کمی را به وجود آورده است.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راهیان نور اشاره و عنوان کرد: صداقت، یک‌رنگی، اخلاص، ایمان، ایثار و برادری رزمندگان اسلام گنجی است که امروز مردم و جوانان به دنبال شناخت بیشتر آن‌ها هستند و به همین خاطر به سفر راهیان نور می‌روند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: وحدت و یکپارچگی و تبعیت مؤمنانه و صادقانه از فرماندهان در جبهه‌ها موج می‌زد و این‌ها گنج‌های بسیار ارزشمندی بود که در دوران دفاع مقدس به خوبی مشاهده می‌شد و این گنج‌ها رمز موفقیت رزمندگان در آن دوران بود.
آیت الله عابدینی بیان کرد: ایام عید فرصت مناسبی برای صله‌رحم است اما باید دقت کنیم که این دید و بازدیدها کمترین زحمت را برای میزبان به همراه داشته باشد و در نهایت این دید و بازدیدها منبع خیر شود.

برچسب ها: تابناک ، قزوین ، نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار