فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: بنا بر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی اشیای کشف‌شده بسیار ارزشمند بوده و مربوط به دوره قبل از تاریخ اسلام است به‌طوری‌که قدمت این اشیاء حداقل ۲۵۰۰ سال تخمین زده شد.
کد خبر: ۴۰۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 29 March 2017
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از کشف یک محمومله اشياء عتيقه با قدمت قبل از تاريخ اسلام و دستگیری یک متهم در این رابطه در نهاوند خبر داد.

به گزارش ایسنا،سرهنگ منصور ملکی در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر گفت: در پي اطلاعات واصله مبني بر اينکه شخصي اقدام به قاچاق عتيقه در سطح شهر نهاوند مي‌کند، عوامل انتظامي شهرستان با هماهنگي مقام قضائی نسبت به بازرسي منزل متهم اقدام کردند و موفق شدند، 17 قطعه اشياء عتيقه را کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه 17 قطعه اشیاء عتیقه کشف شده شامل 6 قطعه ظرف سفالي، 8 قطعه ظرف و شیء فلزي و 3 قطعه مجسمه سنگي است، عنوان کرد: پس از کشف اشیاء عتیقه از میراث فرهنگی شهرستان در زمینه قدمت و ارزش ریالی اشياء کشف شده، استعلام شد که برابر اعلام میراث فرهنگی قدمت اکثر اشياء مربوط به قبل از تاريخ اسلام است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: بنا بر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی اشیای کشف شده بسیار ارزشمند بوده و مربوط به دوره قبل از تاریخ اسلام است به طوریکه قدمت این اشیاء حداقل 2500 سال تخمین زده شد.

وی در پایان یادآور شد: متهم مورد نظر در اين رابطه دستگير و پرونده قضائی نيز در اين‌باره تشکيل شده و تحت رسيدگي است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار