استاندار خوزستان گفت؛
در سفر به لهستان کردن 5 تفاهم نامه منعقد کردیم ومذاکراتی هم برای بستن تفاهم نامه های سرمایه گذاری در استان صورت گرفت
کد خبر: ۴۱۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 19 April 2017
 استاندار خوزستان گفت: در سفر به لهستان کردن 5 تفاهم نامه منعقد کردیم ومذاکراتی هم برای بستن تفاهم نامه های سرمایه گذاری در استان صورت گرفت.

 دکتر غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی دستاوردهای سفر لهستان اظهار کرد: در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی میان بعضی از سازمان‌های استان و شرکت های مختلف لهستانی بسته شد همه آنها در دست پیگیری هستند .

وی افزود: طبق برنامه هیات لهستانی نیز به استان سفر می کند تا روند عملیاتی شدن تفاهم نامه‌ها دنبال شوند البته ما در این مذاکرات و تفاهم نامه ها بیشتر به دنبال سرمایه گذاری هستیم و تفاهم نامه هایی که جنبه سرمایه گذاری دارند برای ما ارزشمندتر هستند. 

استاندار خوزستان با اشاره کوتاهی به برخی از این تفاهم نامه ها توضیح داد: شرکت تراکتور سازی در لهستان، شرکت بازیافت زباله، یک شرکت تامین قطعات پتروشیمی و چندین شرکت دیگر آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در استان اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین با یک شرکت تولید کننده واگن های تراموا مذاکراتی انجام شده که فعلا نیاز مطالعه بیشتر دارد و علاقه‌مند به همکاری با آنها هستیم. 

در زمینه ارتباط میان دانشگاهی به منظور بهره گیری از تکنولوژی انتقال تولید پلاسما و ارتباط میان دانشجویان و انجام پژوهش مشترک و تحقیقات نیز مذاکره شد.

وی تاکید کرد: تفاهم نامه احداث نیروگاه 500 مگاواتی از مهمترین تفاهم نامه های منعقده دراین سفر بود. 

هیات سیاسی اقتصادی استان خوزستان به سرپرستی استاندار خوزستان و با هدف جذب سرمایه‌گذار و معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی استان در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، بهداشت، حمل و نقل، آب و برق و پتروشیمی دوشنبه پنج بهمن 95 عازم کشور لهستان شد.

تفاهم نامه میان شرکت سیگما و شرکت توسعه سرمایه گذاری خوزستان برای مدیریت پسماند و بازیافت زباله‌ها، تفاهم نامه شرکت پسا و منطقه آزاد اروند به منظور احداث خط تراموا به طول 10 کیلومتر میان آبادان و خرمشهر، تفاهم نامه شرکت اورسوز و منطقه آزاد اروند در زمینه انتقال تکنولوژی ساخت تراکتور سازی و ماشین الات کشاورزی، تفاهم نامه احداث نیروگاه 500مگاواتی با ظرفیت 500 مگاوات، و تفاهم نامه شرکت ازتی به منظور تولید کود فسفات از جمله تفاهم نامه های منعقد شده در این سفر است.

همچنین قرار است هیات لهستانی هفتم تا یازدهم خرداد سال 96 بر ای پیگیری تفاهم نامه ها و سرمایه گذاری به استان سفری داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار