مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندشهرداری قزوین گفت: با هدف مبارزه با جانوران موذی و ناقل بيماري جوي‌ها، انهار و كانال‌هاي سرپوشيده خيابان منتظري جديد قزوين طعمه‌گذاري شد.
کد خبر: ۴۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 22 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مجتبی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با هدف مبارزه با جانوران موذی و ناقل بیماری جوی‌ها، انهار و کانال‌های سرپوشیده خیابان منتظری جدید قزوین طعمه‌گذاری شد.

وی افزود: در این مرحله از عملیات طعمه‌گذاری، هشت کیلوگرم سم از نوع (دیفتیالون) در خیابان منتظری جدید حد فاصل میدان خشکبار تا خیابان سلامگاه به‌کار گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به بیمارهای مشترک بین استان و حیوان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در مناطق شهری سه نوع موش قهوه‌ای، سیاه و خانگی شناسایی شده است که وجود هر یک از این جانوران می‌تواند در شیوع انواع بیماری‌های ویروسی، انگلی و یا باکتریایی تأثیرگذار باشد.

منتظری اجرای موفقیت تمام طرح‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین را در گروه همکاری شهروندان دانست و گفت: از عموم شهروندان تقاضا می‌شود با تخلیه زباله‌های خود در مخازن تعبیه شده از سوی این سازمان، رعایت نکات بهداشتی، تفکیک زباله‌های تر و خشک و استفاده از کیسه‌های مخصوص زباله این سازمان را در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان یاری رسانند.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: از تمام شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده جانوران موذی مراتب را از طریق سامانه 137 شهرداری قزوین اطلاع‌رسانی کنند تا مأموران این سازمان با مراجعه به محل، عملیات طعمه‌گذاری را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: کارگران سازمان پسماند شهرداری قزوین پس از گذشت یک ماه از عملیات طعمه‌گذاری مناطق آلوده را با استفاده از آب و آهک پاکسازی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار